Byggahus.se

Avslutad: Vinn nya sköna utemöbler till altanen!

9k läst  136 svar

1. M
    Medlem Nivå 3
    Svarsalternativ 3 !
    Håller just på att få min terass ombyggd, en garantiåtgärd pga felaktigt fall som medfört stora problem och mycket strul för mig. Vore underbart roligt att få avsluta projektet och sätta punkt med sprillans nya fina utemöbler.

2. 74mialin
    Medlem Nivå 1
    mitt svar:Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad
    Detta blir min hemliga födelsedagspresent till min man som fyller 45år i September och håller på bygger vår nya altan nu och är missnöjd med våra nuvarande utemöbler i plast som gungar när man skär maten.

3. L
    Medlem Nivå 1
    Nr 3 är rätt svar

Vårt hus genomgår en totalrenovering. I vintras fick inte trädgårdsmöblerna plats i förrådet för alla byggrejor. Dom överlevde inte vår våta skånska vinter och har nu fått en enkelbiljett till tippen. Barnen klagar på att det inte är mysigt att fika på de överblivna murblocken som är pittoreskt placerade i trädgården. Ska jag vara ärlig så är de inte så bekväma heller. Nya trädgårdsmöbler hade gjort resten av vår sommar mer uthärdlig!

4. Norlen
    Medlem Nivå 7
    Svar nummer 3: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Med en nybyggd altan som äntligen börjar ta form har vi insett att vi behöver skaffa möbler för att fylla upp. Framförallt saknas en snygg och bra matgrupp. Där skulle dessa utemöbler passa utmärkt!

5. G
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar: Kållered, Hisingen, Tyresö och Karlstad

Snart får vi tillträde till vårt första hus och då blir till att börja renoveringen! Till huset finns ett fint uterum som vätter mot en skog där denna matgrupp hade passat väldigt bra. Perfekt för att avnjuta en god måltid eller bara sitta och njuta av livet i efter en hel dag med renovering! Då det är mycket som ska införskaffas i början är tyvärr inte utemöbler prioriterade, dessa hade varit kanon så vi hinner ta del av den sista sommarvärmen!

6. H
    Medlem Nivå 1
    Svar: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Motivering: skulle passa fin fint till vårt svarta nymålade hus. Tänk att få njuta av morgonkaffet och ledighet nu när huset är färdigmålat:)

7. E
    Medlem Nivå 1
    Åhh, vilken fin tävling ni anordnar!
    Rätt svar är nr 3, Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad
    Motivering: Hela våren har mamma letat efter det perfekta möblemanget till vår altan som behöver fräschas upp, men utan resultat. Hon älskar teak, vi har en liten altan så stapelbara stolar uppskattas. Men det bästa av allt; stolarna har ett härligt gung!!! Kan inte bli bättre för mamma. Jag ser henne sitta där med en bok, lägga upp fötterna på en fotpall och bara koppla av, lite gungandes i stolen :)
    Ha en fortsatt härlig sommar!!

8. L
    Medlem Nivå 8
    Rätt svar är 3. Var precis idag på Hisingen och kollade faktiskt in detta snygga set. Har lovat dottern att "futanen" ska vara färdig till hennes femårskalas. Allt som saknas är fyra brädor och snygga utemöbler.

9. slaskman
    Medlem Nivå 8

Med en omfattande husrenovering framför oss kommer det inte finnas ekonomiskt utrymme att ersätta våra gamla utemöbler med nåt nytt och snyggt
    Det är lite synd för nu rasar de gamla stolarna en efter en, och lite guldkant måste man få ha i slitet !

10. J
    Medlem Nivå 3
    Svar 3

Våra ärvda trämöbler behövde en upprustning tyckte jag och jag som snart har semester. Vår son dök upp just innan semestern.. det blir lätt att göra det tänkte jag, men med en nyfödd och en 2,5 åring hinns det inte med så mycket som jag trodde. Nu kanske inte möbler är det bästa men man kanske får tid att sitta ner i dem om ett par år eller så, men de skulle se snygga ut :)

11. Linusonline
    Medlem Nivå 1
    Rätt svar är:
    Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Jag hade verkligen behövt dessa ursnygga möbler.
    För 6år sedan så byggde jag en soffa till våran altan. Jag blev jättenöjd och frun likaså.
    Nu ska vi flytta till eget hus och då säger frun att vi måste ha nya utemöbler......
    Jag fick skruva isär soffan och där är vi, inga utemöbler och en soffa staplad i en hög efter virkestyp.
    Hon har alltså inte hittat det hon vill ha, det vore ju suveränt att få kunna överraska henne med detta fina möblemanget.

/Linus

12. U
    Medlem Nivå 2
    Rätt svar är nummer 3: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Dessa möbler skulle sitta som handen i handsken på vår uteplats på framsidan huset.

13. B
    Medlem Nivå 1

Motivering: För att bräcka grannens nya utemöbler. Idag har vi 6 år gamla ”temporära” utemöbler från ett varuhus som inte säljer gedigen kvalite eller grannbräckar-förmåga. Obs. Våra grannar har glimten i ögat. Snart även en tår om detta går vägen?

14. S
    Medlem Nivå 3
    Rätt svar 3: Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Skulle passa perfekt som ersättning för våra gamla utemöbler på vår kvälls-veranda.
    Ser fram emot att kunna sitta där och äta middag, det gå r tyvärr inte längre.

Kanske ett skönt gung till drinken före maten också, jag håller tummarna
    Att ni hinner leverera inann kräftskivan.

15. S
    Medlem Nivå 1
    Svar: 3; Kållered, Hisingen, Tyresö, Karlstad

Vår altan i söderläge ekar tom, utemöbler skulle plötsligt ge oss ett extra rum och förgylla våra sommarkvällar på ett helt nytt sätt.