Avslutad: Vinn lampa som skapar spännande skuggspel i rummet

3k läst  57 svar

1. Elina Blom Westergren
    Moderator Nivå 11
    Vinn lampa som skapar spännande skuggspel i rummet

nordlux-groa.jpg

Kronan på verket i din renovering kan den här veckan bli denna lampan från Nordlux. Tack vare dess formgivning skapar den ett häftigt skuggspel när du har tänt, och blir en majestätisk del av blickfånget då den är släckt. Vi tävlar, tillsammans med Bygghemma.se, ut lampan Groa från Nordlux till tre lyckliga vinnare.

Totalt värde cirka: 2 100 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har lampan för höjd?
    Svaret hittar du här: https://www.bygghemma.se/inredning-...ffiliate&utm_campaign=nordlux_competition1801

1. 45 cm
    X. 46 cm
    2. 47 cm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 26 januari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Nordlux för att de sponsrar den här tävlingen

Redigerat 19 jan 10:42
    Örnie och Tommy Ax gillar
  2. Freerole
    Medlem Nivå 4
    Svar: 47 cm

Motivering: Har precis köpt ett nytt hus och denna lampa skulle passa perfekt där. Givetvis har vi köpt massor av grejer på Bygghemma för renoveringen av huset.

3. NyaTorpane
    Medlem Nivå 1
    Svaret är 47cm

Denna lampa skulle passa perfekt i mitt nya vardagsrum! Behöver nåt som skapar effekt i rummet!

4. jockeping
    Medlem Nivå 5
    Svaret är 2 = 47cm

Jag är ute efter den effekten! Snyggt skuggspel som skapar lite liv i rummet. Det skadar ju inte att den är snygg också =)

Personligen tycker jag den påminner om äldre tider, såsom 50-60tal i modernt snitt. Passar som handen i handsken bland min övriga inredning i mitt 60-tals hus.

5. S
    Medlem Nivå 1
    Svar:47cm
    Motivering:
    Jag har en gammal lampa,
    som hänger lätt på sned.
    Den passar inte längre,
    men duger gott till ved.
    En ny jag önskar vinna,
    med tur, de må va hänt,
    och hastigt byta glödtråd,
    till ny LED filament.

6. MC-kungen
    Medlem Nivå 1
    Svaret på frågan är 47 cm, svar 2

Vi vill gärna vinna lampan då den skulle passa in väldigt bra i våran blandning av gammalt o nytt i våran pågående totalrenovering.

7. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 14
    2. 47 cm

Denna väldigt snygga lampa skulle sitta väldigt fint till vardagsrummet i vårt 70-talshus där vi ännu efter två år sitter och kisar mot varandra för att se något där det är mörkt ute.

8. GustavN
    Allvetare Nivå 2
    Svar nr 2: 47cm.

Hade suttit som en kricketklubba på skenbenet, dvs perfekt över vårt matsalsmöblemang i finrummet =)

9. L
    Medlem Nivå 1
    2 - 47 cm!
    Den här lampan vill jag placera i det kommande sovrummet i vårt nya hus!
    Eftersom huset ligger mitt i skogen har vi i stort sett hämtat all inspiration och färgskalor från just naturen.
    Trä har något lugnande intryck i sig, så denna lampa blir perfekt att ligga och titta på medan snön faller utanför fönstret!

10. F
    Medlem Nivå 5
    Svar: 2 -47cm

Den skulle passa utmärkt som ersättare för den tillfälliga och billiga plafonden vi köpte för 7 år sen... det hela skulle också passa bra som en överraskning till min frus 40års dag där skuggorna får symbolisera de svårt stunderna i livet och ljuset de glada (mer ljus än mörker hoppas jag)

11. S
    Medlem Nivå 1
    Svar 2 = 47cm

Jag har haft stora synpunkter på frugans otroligt odrägliga lampa som hon kom hem med för x antal år sedan. Jag tycker denna lampa var väldigt snygg, och skulle dessutom samla en massa pluspoäng om jag fixade denna lampa oss .

12. T
    Medlem Nivå 1
    Hej hopp

47cm

Vi flyttade in för snart 5 år sedan, köpte bland annat en ny matsalsgrupp då för att äntligen ha plats att bjuda hem vänner och familj på stora middagar.
    Dock kom vi aldrig överens om en passande lampa, så bordet står i mörker. Helt beroende av ljuset från värmeljusen.
    Visserligen mysfaktor på det, men ibland behöver det vara lite ljusare. Så jag inte riskerar att ta fel på prinskorven på jultallriken och svärmors fingrar. Vill ju inte sticka henne med gaffeln.

//Tommy

13. J
    Medlem Nivå 2
    2: 47cm
    lustigt nog så hade denna lampa gjort sig perfekt i barnrummet där syskonen bor. idag har de en ikea-plafond som inte imponerar på dem ens!

14. M
    Medlem Nivå 1

47 cm

Börjar bli gammal o skumögd, behöver bättre belysning som dessutom är ett vackert inslag

15. S
    Medlem Nivå 1
    Svarsalternativ 2 (47cm)

Hade blivit perfekt för att demontera och använda till att få igång vedbrasan då den inte är värd att bli upphängd då det är en trist kopia av den mycket finare finska designen Secto Octo (originalet)...

AmbiJens gillar

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: