Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.
Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.
Tävlingen pågår till måndag den 9 juni. Lycka till!
—----------------------------------
Vi tackar Beslagsgruppen för att de sponsrar den här tävlingen.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren själv.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.
Låset kan nödöppnas med mekanisk nyckel eller med USB.
Sonen börjar snart vara stor nog att gå hem själv, då skulle det kännas mycket tryggare att låta honom öppna dörren med fingeravtryck eller tagg än att ge honom en nyckel som snart kommer att ha tappats bort. Att även själv slippa släpa runt på nycklar vore en bonus!
1. Nödöppning sker med mekanisk nyckel eller USB.
M O T I V E R I N G:
Vi står redo att öppna dörren för hantverkare som ska ge vårt stora badrum ett
ordentligt lyft efter en tråkig vattenskada. Grannen har berättat om hur smidigt
det är med tillfälliga koder till snickare, sotare, barnvakter osv.
Det verkar ju helt fantastiskt att inte behöva nyckel utan bara minnas en kod.
Och jag kan se från jobbet att barnen kommit tryggt hem från skolan tack vare sin specifika kod.
Hoppas på den bästa sommarpresenten!
Svar: Nödöppning med mekanisk nyckel eller USB.
Detta skulle vara kanon till vår ytterdörr. Där har jag nu en äldre modell av ett annat märke som börjat strula lite. Så att sätta in ett BG lås där och då flytta det lite äldre opålitliga låset till attefallshuset skulle göra att man blir helt nyckelfri. Vårt barn börjar bli lite äldre nu och kommer snart börja med egen kod, då skulle det vara bra om man har ett säkrare lås som man kan lita på. Och med tanke på att jag knappt kommer ihåg att ta med nyckeln ut från bilen när man parkerat så skulle detta underlätta livet en hel del
Äntligen fredag och dags för ny tävling! Den här veckan har du chans att vinna ett digitalt dörrlås från Beslagsgruppen.
[bild]
Det populära digitala låset BG5000 finns i två utförande - med eller utan möjlighet till oval cylinder. Det passar för låskistorna ASSA 510 (manuell regling) och Dormakaba (automatisk regling). Låset vi tävlar ut är utan ovalcylinder, exklusive låskista och i färgen silver.
Värde: ca 3700 kr
Så här gör du för att tävla:
Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]
Motivera varför just du ska vinna låset.
Skriv dina svar i den här tråden.
Tävlingen pågår till fredag den 6 juni. Lycka till!
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter, inkl. telefonnr för SMS-avisering.
[bild]
Det kan nödöppnas med mekanisk nyckel och USB.
Jag skulle ha stor nytta av detta då mina barn behöver kunna komma in och ut själva och det vore smidigt att minska risken för borttappade nycklar
1. Nödöppning kan göras med mekanisk nyckel eller med USB.
2. I vårt hus finns en ytterdörr som verkligen behöver ett modern lås. Dörren är från 1949 och är väldigt välbehållen. För att få ett modernt lås att passa behöver vi troligtvis även byta dörren. Vilket vi inte vill. Mycket svårt att hitta moderna dörrar att passa med huset exteriör. Kostnaden för en ny dörr blir då högre än var låset kostar.
Kunde vi få låset utan kostnad hamnar saken i ett annat läge.😀
2, Smidigt med små barn som lätt tappar bort nycklar samt mor- och farföräldrar som som med jämna mellanrum kommer på besök och behöver kunna ta sig in och ut.
[bild]
Besvara frågan: Vilka alternativ för nödöppning finns det på BG5000? Svaret hittar du här: [länk]
[bild]
Svar: mekanisk nyckel alternativt usb.
Vore underbart smidigt nu när dottern börjar bli tillräckligt gammal för att komma och gå som hon vill. Dessutom slipper jag oron över att sambon tappar bort husnyckeln då hon är den enda människan som är mer glömsk än mig själv 😂
[bild]
[bild]
Svar: mekanisk nyckel eller USB
Säkerhet och trygghet har blivit en allt viktigare fråga. Jag tycker det är riktigt olustigt med vanliga dörrlås med nyckel, så detta vore verkligen en uppskattad vinst. Ett fint komplement till larmsystemet som snart är på plats.
Vi har sedan tidigare digitala lås på Entré dörren samt Garage dörren, däremot står jag vid grov entrén varje dag och muttrar över att jag inte kommer in för att jag inte har nyckeln på mig 😅 vore skönt att ha ett tredje lås och helt slippa tänka på nyckeln!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.