Byggahus.se
Byggahus-EcoAqua.jpg
Vill du njuta av dina fina odlingar i sommar men slippa vattna varje dag? Var då med och tävla om ett automatiskt droppbevattningssystem från GreenLine, EcoAqua S24. Systemet drivs av solenergi och anpassar bevattningen efter väderförhållande och säsong. 24 droppmunstycken och hela 30 m slang kan anpassas efter just dina krukor, odlingslådor och rabatter. GreenLines automatiska bevattningsystem har en enkel installation och du kan med fördel ansluta det till din regntunna.

Totalt värde: ca 2 000 kr

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna bevattningssystemet längst ner i den här tråden.

Fråga: Hur många lägen har IDC-stationen?

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Greenline för att de sponsrar den här tävlingen.

Jag kör idag automatisk bevattning med IKEAs Knycklan (diskmaskinsstyrning av vatten) kopplad till SmartThings, men denna lösning anpassar inte bevattningen efter behovet. Dessutom så drar den inte nytta av mina regnvattentunnor som idag enbart använda till vattenkannorna och därför aldrig sinar.

Jag skulle istället vilja koppla min automatiska styrning till regnvattentunnorna så att dessa fylls på när de är på väg att sina, men att i huvudsak regnvattnet används till bevattning av trädgården. Detta skulle bli bättre för både miljö och ekonomi. Men då behöver jag ett intelligent system för att styra bevattningen från tunnorna. Detta bevattningssystem verkar vara precis det jag behöver.

Svar: Det är fem lägen, 1-5. Det är kopplat till hur länge batterierna laddar.

Med ett nybyggt växthus skulle det vara perfekt med ett automatiskt bevattningssystem!

Svar: fem lägen

Svar: 5 lägen.

Motiveringen:
Noviser på trädgården och med en 4 åring samt en nyfödd så är det lätt att vattningen glöms bort tyvärr. Vi vill också vara med och bidra till att det ska finnas natur på ett hållbart vis till våra barn. Vi vill att de ska få växa upp med så mycket grönska och egenodlat som bara möjligt. Vi som föräldrar vill kunna ge våra barn en planet att leva på. Då måste vi tänka mer på vår miljö. Med detta systemet kan vi använda oss av naturen för att skapa så mycket grönska som möjligt.

Svar: fem stycken lägen

Mottivering: mycket av våra växter brukar dö/må mediokert när vi kommer ner igen efter att hälsat på familjen i Norrland. Skulle vara kul att slippa välja mellan familjen och växter (särskillt kul för växterna som väljs bort varje sommar).

5 lägen har IDC-stationen?

Motivering till att vinna: jag älskar att pyssla, snickra, gräva i min trädgård men formligen hatar att vattna. Antingen glömmer jag vattenspridaren … vilket innebär en otrolig mängd vatten går åt. Eller så blir jag totalt uppäten av mygg på kvällskvisten där jag står med vattenslangen i högsta hugg. En trädgård ska vara njutbar och denna produkt hade verkligen underlättat.

Fem lägen!

Har använt föregångaren med stor framgång men nu har dom tillslut gett upp. Skulle vara kul med en uppgradering :)

Den har 5 lägen.

Då frun har över 60 tomatplantor i växthuset + massa andra växter skulle det vara trevligt att kunna tillbringa sommarkvällarna med att göra något annat än att vattna.

Svar: fem lägen.

har precis byggt ett 30 kvm tunnelväxthus så det här hade varit pricken över i!

Svar: Den har fem lägen.

Jag njuter av att vara ute i trädgården och pyssla, men jag är också hobby-ingenjör. Detta skulle vara en dröm att pyssla om ärtorna, som ungarna älskar att gå och knapra på, med hjälp av lättförståelig teknik.

5 lägen
Lämplig morsdagspreset till min gamla mor så hon slipper bära vatten i kanna