Byggahus.se

Avslutad: Vinn en tänkande Airfryer

1. Annelie Hultberg
    Administrator Nivå 7
    Airfryer-forum.jpg
    Med en Airfryer kan du njuta av nyttigare friterad mat, krispig på utsidan och mör på insidan, med upp till 90% mindre fett jämfört med färska pommes frites som tillagats i en vanlig Philips-fritös. Airfryern använder cirkulerande varmluft i ett snabbt flöde, med lite eller ingen olja, för att fritera maten. Nya Philips Airfryer XXL kan både tänka och laga mat åt dig! Med sin nya Smart Sensing-teknik är det den enda Airfryern som automatiskt anpassar tid och temperatur under tillagning för perfekt tillagade rätter. Bara välj den typ av livsmedel du vill tillaga och tryck på knappen. Smart Sensing-tekniken justerar automatiskt tid och temperatur. Med en Airfryer XXL kan du även fritera, grädda, grilla, rosta och värma upp maten.

Totalt värde: ca 3 800 kr

Så här tävlar du:
    Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Philips Airfryer XXL, i ett inlägg i den här tråden.
    Fråga: Hur mycket rymmer korgen du tillagar maten i?
    Svaret hittar du här: Philips.se
    Vinnaren utses fredagen den 23 okt. Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Philips för att de sponsrar den här tävlingen.

2. pacman42
    Medlem · Nivå 15
    Svar: 7,3 l.

Med tonåringar i huset så blir det rätt ofta "skräpmat", men eftersom man själv nu nått en ålder där det inte är så nyttigt att äta det själv så är det inte så bra för mig och hustrun. Det är väl inte så nyttigt för barnen heller iofs. Det hade varit perfekt att kunna erbjuda maten som barnen vill ha, fast på ett nyttigare sätt.

Jag har tittat på airfryers en längre tid, men har inte hittat någon som uppfyller mina önskemål, men just denna verkar vara det perfekta alternativet! Den blir dessutom ett väldigt bra komplement till slow-cookern som mycket av vår mat tillverkas i idag. Pulled pork i slow-cookern, sedan pommes i air-fryern. En perfekt kombination!

3. G
    Medlem Nivå 2
    Med barn som är lite pippliga med maten och lite allergier på det är det alltid lite besvärligt att få ihop mat som passar alla. Airfryers verkar vara ett attraktivt sätt att tillaga mat på ett förhållande vis enkelt men samtidigt lite nyttigare sätt än fritering, oljestekning osv. Jag tror det hade kunnat förenkla vår vardag!

Korgen rymmer 7.3 L som t.ex. då kan hantera upp till 1.4kg med pommes.

4. M
    Medlem Nivå 1
    Korgen rymmer 7.3 l att fylla med delikata pommes, friterad kyckling eller annat gott! Perfekt till bjudmiddag för goda vänner!

5. coconut
    Medlem · Nivå 5
    Svar: Korgen rymmer 7,3 l.

Att kunna överraska familjen med en 3-rätters middag tillagad i en Airfyer hade varit väldigt uppskattat. Hade garanterat fått en given plats i köket för många härliga och goda måltider framöver. Inte minst när man känner det där extra suget för lite nyfriterade pommes!

6. N
    Medlem Nivå 2
    Svar: Korgen rymmer 7,3 l.

Denna Airfryer skulle hjälpa mig att nästa år, när sambon börjar nytt jobb som kräver 20 mil pendling varje dag, att se till att få mat på bordet åt barnen (och sambon när hon tar sig hem till middag).

7. J
    Medlem Nivå 4
    Korgen rymmer 7,3 l.

Motivation:
    Frun min fyller år om 2 veckor och har tjatat om en airfryer. Det vore perfekt att överraska henne med ny airfryer med premiärlagad mat då hon kommer hem från jobbet på sin födelsedag.

8. M
    Medlem Nivå 4
    Korgen rymmer 7,3 liter

Jag vägrar tro att det skulle bli lika gott som friterat i olja. Och skulle gärna prova för att kunna få fakta i frågan.

9. Appendix
    Medlem · Nivå 12
    Korgen rymmer 7,3 liter

Med tanke på hur mycket reklam och sponsring Philips gör kring denna kan man ju undra om den är så bra som den säger. Såklart borde jag få utvärdera det och jämföra den med min luftfritös från Jula för 250 kr :D

10. M
    Medlem Nivå 2
    Svar: 7,3 liter.

Jag drar mig för att fritera i en massa olja - efteråt står den "begagnade oljan i en burk och hinner gå emot mig alldeles själv innan nästa vända med friterad mat serveras. Krångligt kladddigt hemskt!. Friterad mat och bakverk är ju ljuvligt gott och med denna nya fina maskin skulle jag verkligen kunna uppfylla drömmarna igen om läckerheter på matbordet och till kaffetanterna

11. G
    Medlem Nivå 10
    Jag har exakt den modellen, så den som vinner kommer bli jättenöjd med den.

12. MTech
    Medlem Nivå 10
    7,3liter
    Hamburgare och egengjord kebab är det bästa barnen vet.
    Perfekta pommes från denna maskin vore pricken över i:t!

13. Najkire
    Kunskapstörstare Nivå 1
    Den rymmer 7,3 l
    En efterlängtad träff med mina barn och deras familjer skulle förjyllas med mat ur denna Airfryer från Philips.

14. K
    Medlem Nivå 1
    Korgen rymmer hela 7,3 liter, vilket är mycket mer än den airfryer vi har i dag från Philips. Den har vi varit mycket nöjda med, men som vi börjat växa ur och som numera är ganska så sliten då den används flera gånger i veckan.

• Laddar…
  15. O
    Medlem Nivå 1
    Svar: 7,3 liter

Min kollega är helt lyrisk över sin luftfritös som ska vara så enkel och snabb med smidig rengöring. Hos svärmor gör jag inget annat än använda hennes oljefritös för diverse matexperiment. Det vore förträffligt att få möjligheten att prova ett sådant omtalat fenomen för att se om den faktiskt håller måttet! Framförallt är jag nyfiken på att proppa den full med diverse grönsaker...