5 295 läst ·
88 svar
5k läst
88 svar
Avslutad: Vinn en smart airfryer för två rätter
Åh, jag skulle köra igång direkt – lite krispig kyckling, lite frasig potatis… och så smakar man och säger: ”men herregud så gott!”
Jag vill kunna laga enkel mat som smakar som söndag – mitt i ett tisdagskaos. Småbarn i hasorna och hunger i luften, jag behöver en hjälpreda som gör det både snabbt och gott. Airfryern och jag! ❤️
Jag vill kunna laga enkel mat som smakar som söndag – mitt i ett tisdagskaos. Småbarn i hasorna och hunger i luften, jag behöver en hjälpreda som gör det både snabbt och gott. Airfryern och jag! ❤️
I det ena facket skulle jag lägga en inbakad fläskfilé och i det andra facket en broccoligratäng.Marlen Eskilsson skrev:
Nu har du chansen att vinna en airfryer där du kan laga två olika rätter samtidigt!
[bild]
Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket gör din mat krispig, mör och perfekt tillagad varje gång. Den tillagar din måltid så att två rätter blir serveringsklara samtidigt. Njut av smakrik och hälsosam matlagning med en stor korg för familjestora huvudrätter och en mindre korg för tillbehör eller enstaka portioner.
Så här gör du för att tävla:
- Berätta vad du skulle laga om du vann airfryern.
- Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredag 31 oktober.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
Motiveringen är att man kan göra flera moment samtidigt utan att behöva vänta. Snabbt och lätt.
Jag behöver vinna denna därför att om jag hade denna så skulle min son kunna fixa middagen. Som ensam mamma kan man behöva lite hjälp ibland.Marlen Eskilsson skrev:
Nu har du chansen att vinna en airfryer där du kan laga två olika rätter samtidigt!
[bild]
Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket gör din mat krispig, mör och perfekt tillagad varje gång. Den tillagar din måltid så att två rätter blir serveringsklara samtidigt. Njut av smakrik och hälsosam matlagning med en stor korg för familjestora huvudrätter och en mindre korg för tillbehör eller enstaka portioner.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
Sonen skulle troligtvis laga chickennuggets med pommes.
Finns så mycket gott att laga men jag skulle tillaga crispychicken med rotfrukter.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
Ja, varför ska jag vinna? Skulle vara så himla roligt att få laga mat i airfryer.
Trädgårdsfixare
· Stockholm
· 173 inlägg
1. Baconlindade dadlar och brieost. Detta skulleserveras med kex.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
2. För att jag tittat på Airfryer under många år men inte köpt någon ännu
1. Jag skulle tillaga äppelpaj som får en riktig krispig yta med en airfryer. Bättre blir dom inte.
2, jag har en gammal Philips airfryer som är på sin sista vers, skulle passa perfekt med en som har 2 fack så man kan göra 2 rätter, kanske huvudrätt och efterrätt samtidigt? Smidigt
2, jag har en gammal Philips airfryer som är på sin sista vers, skulle passa perfekt med en som har 2 fack så man kan göra 2 rätter, kanske huvudrätt och efterrätt samtidigt? Smidigt
1. Jag skulle definitivt prova att göra fish and chips, alltså panerad fisk och pommes frites.
2. Min fru vill absolut att jag ska vinna en air fryer, då det kanske kan leda till att jag blir mer delaktig i matlagningen. Nu drar hon det tyngsta lasset vad gäller mat i vårt hus.
Och jag antar att dottern också vill att jag vinner för då behöver hon inte fundera på vad hon ska ge mig på Fars Dag om två veckor.
2. Min fru vill absolut att jag ska vinna en air fryer, då det kanske kan leda till att jag blir mer delaktig i matlagningen. Nu drar hon det tyngsta lasset vad gäller mat i vårt hus.
Och jag antar att dottern också vill att jag vinner för då behöver hon inte fundera på vad hon ska ge mig på Fars Dag om två veckor.
1. Jag skulle laga något så enkelt som lax och klyftpotatis.Marlen Eskilsson skrev:
[bild]
2. Efter drygt ett år på flytande föda pga olyckliga omständigheter har jag fått en ny uppskattning för mat och ofta fantiserat om de mest simpla rätter och smaker. Att känna smaken av lax som smälter i munnen och konsistensen av ugnsbakad potatis med örter är något jag ser mycket fram emot nu när det närmar sig att återigen kunna äta fast föda. Och sen med tiden när jag återhämtat mig mer och kan flytta ut till stugan igen skänker jag den vidare till min syster med familj. Det känns som en god plan.
1. Allt som jag inte vågar fritera ”på riktigt”! Men först ut i stora lådan schnitzel och i lilla lådan någon friterad ost?
2. Som nybliven tvåbarnsfamilj är tid, tålamod och sömn lyxvaror som vi inte välsignats med, tänk då ett verktyg som lagar maten åt oss medan vi läser Pettsson, andas i fyrkant eller tar en tupplur. Vilken dröm!
2. Som nybliven tvåbarnsfamilj är tid, tålamod och sömn lyxvaror som vi inte välsignats med, tänk då ett verktyg som lagar maten åt oss medan vi läser Pettsson, andas i fyrkant eller tar en tupplur. Vilken dröm!
Vad: Jag skulle baka bröd med den så ofta jag kan!
För matlagning skulle den användas för att underlätta vardagen och hjälpa barnen ordna middag själv innan träningar.
Varför: Vi har tidigare haft en airfryer som gick sönder så korgen ”poppade” ur vilket gjorde att maskinen stannade.
För matlagning skulle den användas för att underlätta vardagen och hjälpa barnen ordna middag själv innan träningar.
Varför: Vi har tidigare haft en airfryer som gick sönder så korgen ”poppade” ur vilket gjorde att maskinen stannade.
1. Det första jag skulle göra är så enkelt som pommes frites och klyftpotatis, de förstnämnda till sonen och sistnämnda till föräldrarna. Inte för att det är avancerat eller speciellt, men för att det blir mycket bättre än i ugnen. Efter det skulle det nog experimenteras friskt, kyckling ska vara en succé har jag hört.
2. Har aldrig haft en airfryer tidigare, men de gånger jag smakat mat tillagad i en har jag blivit positivt överraskad. Det är kanske nu det är dags att släppa sargen och komma in i matchen.
2. Har aldrig haft en airfryer tidigare, men de gånger jag smakat mat tillagad i en har jag blivit positivt överraskad. Det är kanske nu det är dags att släppa sargen och komma in i matchen.
Det hade blivit en härlig blandning av vardagsmat till både mig, frun och våra två barn.
Den hade underlättat vardagen väldigt för oss här hemma när det ska fixas middagar och matlådor och barnen inte vill ha samma mat som vi vuxna vill ha ibland och kunna fixa två maträtter samtidigt hade verkligen underlättat i vardagen.
Den hade underlättat vardagen väldigt för oss här hemma när det ska fixas middagar och matlådor och barnen inte vill ha samma mat som vi vuxna vill ha ibland och kunna fixa två maträtter samtidigt hade verkligen underlättat i vardagen.