Nu har du chansen att vinna en airfryer där du kan laga två olika rätter samtidigt!

Svart Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket på köksbänk med två fack fyllda med broccolibuketter och friterade matbitar.

Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket gör din mat krispig, mör och perfekt tillagad varje gång. Den tillagar din måltid så att två rätter blir serveringsklara samtidigt. Njut av smakrik och hälsosam matlagning med en stor korg för familjestora huvudrätter och en mindre korg för tillbehör eller enstaka portioner.

Så här gör du för att tävla:

1. Berätta vad du skulle laga om du vann airfryern.
  2. Motivera varför just du ska vinna.

Vinnaren utses fredag 31 oktober.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.

Redigerat:
  • Gilla
Inastina och 9 till
  • Laddar…
hahalj
1. Det första jag lagar blir ett baconlindat kycklingbröst fyllt med färskost och kryddor, samt sötpotatispommes vända i salt och kryddor. Avslutar med en enkel efterrätt med äppelklyftor vända i honung och kanel.

2. Behöver dra ner på fett i matlagningen, detta blir ett bra steg på den vägen. Ger mig också en anledning till att rensa köksbänken på en massa onödigt skräp och istället använda ytan till vad den är avsedd för, köksredskap och -maskiner. Philips gör bra hushållsapparater med hög kvalitet så detta skulle passa bra.

1) Jag är helt galen i fish and chips. (På senaste semestern i England åt jag det sex dagar av sju.) Fast min bättre hälft har mer finess i matlagningen och hon skulle nog göra samosa.

2) Jag vill slippa elspiken som vanlig ugn innebär nu när nya effektavgiften kommer. Med en Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket i stället för vanlig ugn kan man kanske lämna direktverkande el-elementen på då man lagar mat.

Fast mest är det nog för att jag vill laga lite enklare och samtidigt lite godare, och kanske även lite nyttigare.

Vad jag skulle laga:
Jag skulle laga saftig kyckling i ena korgen och krispiga sötpotatispommes i den andra, perfekt tajmat så allt landar på tallriken samtidigt. Snabbt, smakrikt och utan diskberg.

Varför jag ska vinna:
För att jag är trött på att stå som en kökets dirigent med tre kastruller som spelar falskt. Jag vill ha en airfryer som gör jobbet smartare än jag själv kl. 18 en vardag. Med en Airfryer kan jag äntligen vinna kampen mot tidsbrist och torr mat. Låt mig bevisa att snabbmat kan vara både krispig, nyttig och värdig en mästare i vardagskaos!

Vad jag skulle laga:
En hel familjemiddag med krispiga kycklingbitar i den stora korgen och pommes i den lite mindre. Perfekt för fredagsmys där alla får sin favorit, och vi slipper stressen i köket!

Motivering:
Fredagsmys är heligt hos oss, men med tre barn och ett hektiskt schema är det svårt att hinna med både god och hälsosam mat. I perioder kan det bli lite mycket hämtmat. Philips Airfryern skulle göra det enkelt att laga allt samtidigt, så vi kan lägga mer tid på det som betyder mest vilket är att umgås tillsammans.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu har du chansen att vinna en airfryer där du kan laga två olika rätter samtidigt!

[bild]

Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket gör din mat krispig, mör och perfekt tillagad varje gång. Den tillagar din måltid så att två rätter blir serveringsklara samtidigt. Njut av smakrik och hälsosam matlagning med en stor korg för familjestora huvudrätter och en mindre korg för tillbehör eller enstaka portioner.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga uppgifter så att vi kan skicka den till dig om du vinner.
1. Friterad Brie ✅

2. Vi har en av de första modellerna som kom från Philips, men vi behöver en ny, då hushållet har ökat från 2 till 4 sedan vi införskaffade våran första airfryer

[bild]

1. Eftersom jag är så omodern att jag aldrig har ägt någon airfryer, även om jag länge önskat att jag som ensamstående mamma hade ägt en, så hade jag trevandande med försiktighet försökt bli vän med den och kanske ge mig på att prova låta airfryern fixa barnens favorit - falukorvsgratäng på vårat sätt fylld med äpple, dijonsenap, rödlök i skårorna och fylla formen med en sås av grädde, creamfreach, magoraja runt om och i mitten där jag lagt äppelbitar, delade plommontomater och stekt rökig bacon, toppat med mozzarella

2. Jag skulle spara så mycket tid på både matlagning och disk när jag kommer hem, trött och helst bara skulle önska få vila en stund innan diverse göromål måste ordnas inför morgondagen. Med en Philips Airfryer 3000 Series Dual Basket skulle jag få ovärderlig hjälp och det skulle bli min bästis i köket där jag länge saknad en kompis av den kalibern och jag skulle få lite tid att inte stressa med mina kvällsmåsten och kanske till och med hinna ha en mysstund med mina barn innan sängdax. Åh vad jag håller tummarna

Pommes x2
Jag ska nog inte vinna den där.

Jag skulle laga friterad tofu med en nudelsallad och sen avsluta med en äppelpaj på höstens äpplen. Perfekt för att kunna få till den krispiga ytan men ändå kunna använda lite mindre fett!

Jag borde vinna för att vi håller på qtt bygga nytt kök och detta hade verkligen underlättat under tiden. Den hade varit perfekt även efteråt för att spara tid till resten av renoveringen.

Jag skulle laga chickennuggets av kycklingfärs med hemmagjorda pommes då det är min sons favorit mat.
Medan vi äter så skulle jag stoppa in form med ostkaka som blir våran efterrätt.

Vore underbart att kunna laga två rätter eller en komplett måltid samtidigt i airfryer då med mindre fett efter min hjärtinfarkt, skulle underlätta vardagen.

Ohlala, lösningen på allt😄 De dagar halvfabrikaten måste tas till i tidsbrist blir det köttbullar till familjen och vegetariska bönbollat till mig.
Motivering? Är förbenat trött på dubbel disk bara för att jag envisas med att inte äta kött. Min man är lika trött på det men är snäll nog att inte gnälla. Så han om någon förtjänar denna!

Jag har hört att halloumi blir riktigt bra i airfryer och det är hustruns favorit, så det blir det ena. Jag tror också på klyftpotatis, som också ska bli gott och fettsnålt.

Varför just jag ska vinna? För att trivselvikten börjar gå mot otrivselvikt...

[bild]

1: Lasagne i den ena och rostade grönsaker i den andra, skulle det sannolikt bli.
2: Den skulle få bli en julklapp till en vän med sina tonårssöner, som ännu inte kunnat uppleva det fantastiska med en airfryer i familjen.

E

[bild]

1. Jag skulle göra grillad/friterad kyckling!
2. Flera vänner har länge pratat om hur bra en airfryer är, men jag har inte kommit till skott än. Jag har haft fullt upp med annat, som att själv renovera mitt hus byggt 1954. Köpte det i slutet av 2023 och har gjort mycket sedan dess. Förutom det håller jag på att starta upp mitt företag igen från scratch, eftersom jag flyttade 50 mil bort och mina kunder inte flyttade med.
Så mitt fokus har inte varit airfryer, även om den finns högt upp på min önskelista!

1. Kycklingsnitzel med banncurry och ris till mig och gubben.
2. Längtat efter en airfryer länge och jag vill tillbringa mindre tid vid spisen :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.