OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
2. Att gå från lägenhet med 3 fönster till villa med 20 fönster visar sig mitt bristande handlag för fönsterputsning...
Med en av dessa i testet skulle till och med jag reda ut att putsa rutorna så vi kan njuta av utsikten.
Vi har testat 6 stycken populära fönstertvättar och tävlar nu ut dem bland er medlemmar.
[bild]
Fönstertvättarna vi tävlar ut är:
Kärcher WV 7 Signature Line
Leifheit Nemo – bästa köp
Bosch GlassVac
Kärcher VW2 Plus N
Einhell Brillianto
Vileda Windomatic Power
Läs testet här: [länk]
Så här gör du för att tävla:
Svara på frågan: Vilken av fönstertvättarna väger minst? Svaret hittar du i testet: [länk]
Motivera varför just du ska vinna.
Vinnaren utses fredag den 23 maj.
—--------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
[bild]
1. Leifheit Nem
2. Vi bor vid en trafikerad grusväg, fönsterna blir dammiga fort och det behövs putsas ofta. Underlättat med en fönsterputs 👌🏼
Vi har testat 6 stycken populära fönstertvättar och tävlar nu ut dem bland er medlemmar.
[bild]
Bosch GlassVac
Kärcher VW2 Plus N
Einhell Brillianto
Vileda Windomatic Power
Svara på frågan: Vilken av fönstertvättarna väger minst? Svaret hittar du i testet: [länk]
—--------------
[bild]
1. Leifheit Nemo.
2. Med extremt många fönster blir det inte att man putsar dom så ofta, för det tar sån tid! Dessutom putsar vi då för hand - vilket blir både jobbigt och tidskrävande. En fönstertvätt hade underlättat betydligt
[bild]
Bosch GlassVac
Kärcher VW2 Plus N
Einhell Brillianto
Vileda Windomatic Power
—--------------
[bild]
Wow wow wow!! Vilken superhjälp det här hade varit i i den stressiga vardagen med nyfödd bebis och med allt vad det innebär. Tänk att bara kunna springa ut och dra av fönstrena med en sån här fönstertvätt!
[bild]
Bosch GlassVac
Kärcher VW2 Plus N
Einhell Brillianto
Vileda Windomatic Power
—--------------
[bild]
1. Leifheit Nemo med sina 500 g.
2. För ett radhus är Kärcher WV 7 Signature Line ett solklart val – lång batteritid, kraftig sugförmåga och inga droppar gör att jag enkelt fixar både stora och små fönster utan krångel. Den är som fönstertvättarnas sportbil: snabb, smidig och alltid redo – perfekt när jag vill ha skinande rutor utan att stå och gnugga i evigheter!
2. Vi har fönster i alla väderstreck både där vi bor och på fritidshuset.
Ett 30 tal fönster totalt, några väldigt stora och höga,här skulle då en lätt fönsterputs komma väl till pass när man vinglar på en stege 4 meter upp i luften.
minskar riskerna med lättare fönsterputs i handen.
Förutom att arbetet blir mindre ansträngande också.
Idag blir detta arbete tungt, halvt förenat med livsfara och därmed gjort max en gång om året.
Motiveringen till varför jag ska vinna är helt enkelt att vi är dåliga på att tvätta fönster.
Det hamnar väldigt långt ner på prislistan, och varje sommar så skäms man lite över det när solen visar hur dammiga fönstren faktiskt är.
Med en sån här apparat blir det kanske lättare, och framförallt kanske det faktiskt blir gjort!
2: Jag har nyligen flyttat från en liten lägenhet till ett stort hus med massor av fönster. Vi har så mycket olika redskap och möbler som behöver köpas så det vore kanon om man kunde vinna en sådan här för att underlätta vardagen.
2. Jag har nog aldrig någonsin blivit nöjd med resultatet när jag träffat fönster. Det blir ränder, flammigt och ibland är det fläckar kvar. Något fel gör jag tydligen, men jag vet inte vad. Jag behöver all hjälp jag kan få!
2. Jag har ett hus med högt upp till några fönster! Om jag har tur och vinner kan jag kanske sätta fönstertvätten på ett teleskopskaft och nå upp för att putsa utan byggställning 🤔
[bild]
Bosch GlassVac
Kärcher VW2 Plus N
Einhell Brillianto
Vileda Windomatic Power
—--------------
[bild]
1) Leifheit Nemo
Jag vill se bra ut – med fönstertvättare som är vass blir rutorna blixtrande rena av första klass.
inte som grannens – den ser ut som en scen
ur en skräckfilm med fläckfilm och grus,
Äntligen blir fönstren fräscha – och räddar vårt hus!
Jag vann en tvätt och bjöd på ett skratt –
nu ser vi båda var solen tagit fatt!
Grannens villa blir också fin,
för jag delar gärna min skinande tvättrutin!
2) Med för mycket fönster och för lite tid ligger vi väldigt många år efter med fönsterputsningen.
Värst är skjutdörrarna som vetter mot havet. När vi bodde på hotell med glasdörr mot balkongen satt det ett tejpat kryss mitt på rutan för att ingen skulle missa att den fanns och gå rakt in i glaset. Vi behöver inget tejpkryss. Frågan är snarare om tejpen ens skulle fästa.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.