Byggahus.se

Avslutad: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

1. Annelie Hultberg
    Administrator Nivå 6
    Även den här veckan tar vi en favorit i repris! Tävlingen kommer att ligga öppen ända fram till 10 januari, så ni kan i lugn och ro formulera kluriga och fyndiga motiveringar!
    fandango_forum.jpg
    Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
    Fråga: Vilken butikskedja har Fandango Fire Tools samarbete med?
    1. Kaminstället
    2. Brasan.se
    3. Eldabutiken
    Svaret hittar du här: https://fandangofiretools.se/
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 10 januari.
    OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
    Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.

Redigerat 10 jan 12:55
  2. A
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken, har en ny kamin installerad och skulle behöva ett säkert sätt att klyva veden på!

3. M
    Medlem Nivå 1
    Eldabutikem. Jag skulle gärna vinna den åt min kära mamma som spenderar mycket tid i stugan och behöver klyva mycket ved till vedspisen. Detta skulle underlätta massor.

4. janwide
    Medlem · Nivå 9
    Eldabutiken. Vi har ett trångt garage och när vi klyver med yxa flyger vedträna runt och hamnar bakom alla prylar vi har där. Denna manick skulle verkligen underlätta!

5. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 20
    3. Eldabutiken.

Skulle jag vinna en skulle jag ge bort den till svärföräldrarna som äger en stuga i blekingska skogen, stugan är hela släktens avslappningsställe där vi samlas och umgås både med varandra och naturen.

Dessvärre har både huggkubbe och yxa sett sina bästa dagar, och en kindling cracker skulle göra att även de sju barnbarnen skulle kunna hjälpa till.

6. Jiji
    Medlem · Nivå 8
    3.Eldabutiken.
    Om jag vann skulle vi ha den i stugan, där vi endast har vedeldning. Senast vi var där gick både huggkubbe och somligas hand åt skogen. (Den förra värre än den senare, som tur var.) Med en Kindling Cracker skulle vi alla känna oss lite säkrare - och lite varmare.

7. T
    Medlem · Nivå 7
    3. Eldabutiken
    Den hade passat bra till den (eller de?) kakelugnar jag vill införskaffa till huset för att ersätta åtminstone en av de som revs ut på 50-talet. Med säkerheten i en Kindling Cracker skulle jag dessutom kunna få hjälp från övriga i familjen med att klyva ved då den är betydligt trevligare att handskas med än en svingande yxa.

8. L
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken. Jag skulle vilja vinna denna vedklyvare åt min farmor. En glädjesprudlande 85 åring som trots ensamstående änka, fortfarande grejjar och står i med hus och trädgård. Denna skulle verkligen underlätta för just henne.

9. F
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken. Med en sådan fantastisk manick, skulle barnen kunna klyva veden på ett kick, utan att jag som förälder i panik, till akuten måste åka i skytteltrafik.

10. P
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken.

På vedeldning skulle jag vilja vara ”king”
    Men när det gäller klyvning kan jag ingenting
    Vevar mest med yxan så att benen är i fara
    Skulle haft en kindling cracker för att säker vara!

11. Ulf O
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken - Med en Kindling Cracker i huset kan alla vara delaktiga i glädjen att skapa stämning runt en brasa utan att behöva oroa sig för att bryta idyllen med en skada.

12. Johan333
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken.

Denna hade jag behövt för att vår kamin ännu inte är installerad. Något att titta på sålänge liksom. Sen att den verkar vara ruskigt bra på det den gör är ju bara bonus den dagen vår kamin väl står på plats.

13. L
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken. Jag har provat crackern och den verkar suverän. Den skulle kunna bli en ypperlig 60-årspresent åt min syster.

14. J
    Medlem Nivå 3
    Eldabutiken
    Släcktstuga i Jämtland med vedspis och eldstad.då vi inte är där så ofta skulle denna passa oss perfekt, vi kan umgås istället för hugga ved samt att dottern kan hjälpa till på ett enkelt sätt. Hon är 3 så att sätta en yxa i handen på henne är inget jag vill chansa på :)

15. J
    Medlem Nivå 1
    Eldabutiken självklar!

I den här världsförändring som pågår där miljön är en av dem viktigaste frågor som borde uppehålla oss alla, jag gör allt som är i min hand för att minska utsläppet och jag ser altid efter alternativ för att undvika använda bensin eller diesel maskiner i onödan. Så då tycker jag att Kindling Cracker blir ett super alternativ att uppnå mina mål mot en bättre miljö.

Att klyva ved blir nu som en Fandangodans med spanskt temperament och med ett vackert och ren verktyg.

God Jul och Gott Nytt År!