Byggahus.se
Lyft uteplatsen med läcker kompassros

kompassros_3.png

Trampstenar och andra dekorativa element lyfter intrycket av trädgården och uteplatsen för betraktaren - och en kompassros tar intrycket till ännu högre höjder. Denna veckan har du chans att själv få dekorera din uteplats med en läcker kompassros. Vinnaren tar hem en 70 centimeter stor modell i polerad granit från Flisby.

Totalt värde cirka: 1 200 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du ska vinna.

Fråga: Hur mycket väger kompassrosen?

1. 25 kilo
X. 30 kilo
2. 35 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Flisby. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Flisby för att de sponsrar den här tävlingen.

1. 25Kg.
Vinnar jag denna är det sluttjafsat om vart solen går upp och ner i trädgården, denna ger svaret direkt.

Svar 25 kg

Ursnygg detalj att fälla in i altangolvet :)

Svar 25kg.

Flyttade in i huset för 2 veckor sen, trädgården behöver all hjälp den kan få och denna kompassros vore en suverän start och tonsättare för trädgårdens fortsatta utveckling.

Svar 25 kg

Grymt snygg sten som jag kan bygga in i trädgården. Perfekt för mig som är nyinflyttad i Åtvid så har man lite bättre pejl på vart man är i förhållande till övriga världen:).

Svar: 1, 25 kg

Har tänkt att bygga en rätt så stor uteplats i sommar, och att få lägga lite möda på att göra en snygg infällning av denna skulle nog bli ett trevligt avbrott i rutinarbetet med att lägga trall.

Svar: 25 kg

Som blivande pappa kan jag behöva lite ordning i tillvaron.

25 kg

Motivering: Äntligare en pålitligare kompass än vad telefonen kan leverera!

Svaret är 1, den väger 25 kilo!

Den här vill jag fälla in i tegelgolvet i vårt orangeri som jag håller på att bygga! Tack vare den så kan jag vara "stensäker" på vart kvälssolen kommer att falla...!

25 kg

Det sägs att det är resan som är själva målet och inte målet i säg. Denna kompass kan ju hjälpa oss att resa i rätt riktning iaf. Sen var den väldigt läcker också!!

Svar: 1, 25kg

Hade varit schysst att fälla ner kompassrosen vid vår mysiga uteplats i trädgårdslandet med singelbädd och pallkragar, grill, krukor och sittgrupp. En ögoninfallande detalj som garanterat hade nått udden av lyxkänsla och äventyrslystenhet.

Svar 1, stenen väger 25 kg.

Motivering:
Vi ska kakla om golvet i hallen och denna hade varit perfekt att gjuta ner.
Det är inte ändamålet men det kommer bli perfekt.

Svar 1, 25kg.

Denna skulle passa fint i vår lilla men söta trädgård. Så har vi något att imponera grannarna med också när de går förbi.

1. den väger 25 kg

Med hårfin perfektion och knivskarp precision blir vår uteplats en sensation.

Svar 25 kg!
Jag tror att den skulle passa alldeles utmärkt infälld i bordet (runt) för uteplatsen som ska byggas i sommar!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.