Byggahus.se

Avslutad: Lättanvänd robotgräsklippare för 1500m² med WiFi app

9k läst  235 svar

1. Annelie Hultberg
    Administrator Nivå 5
    Avslutad: Lättanvänd robotgräsklippare för 1500m² med WiFi app
    190525_lyfcotavling.jpg

Den här veckan återkommer en favoritvinst!
    Från Outl1.se kommer veckans vinst, robotgräsklipparen Lyfco E1750 som är mycket lättanvänd - perfekt för den som inte är så teknikintresserad men ändå vill ha en snygg gräsmatta hela sommaren. Det mesta sköter roboten helt automatiskt, och de vanligaste funktionerna finns på en tydlig panel med endast tre enkla knappar: 'Starta klippning', 'Stoppa' samt 'Gå till laddstationen'. Du behöver inte använda dig av krångliga menyer! Andra justeringar, som ställa in klippzoner mm gör du med en lättanvänd WiFi app i din mobiltelefon eller surfplatta. Lyfco E1750 har en klippbredd på 21 cm och borstlös klippmotor för lång livslängd.

Totalt värde: ca 6 790 kronor

Så här tävlar du:
    Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur länge kan Lyfco E1750 klippa på en laddning?
    Svaret hittar du här:
    https://outl1.se/
    1. 45 min
    2. 180 min
    3. 90 min
    Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 31 maj.
    OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Outl1.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Outl1.se för att de sponsrar den här tävlingen.

Redigerat 31 maj 10:04
  2. R
    Medlem · Nivå 16
    Finns det inte en tråd i forumet för robotar om just denna och återförsäljaren?

3. S
    Medlem Nivå 2
    3 timmar klippning klarar den.

Vinner jag ska jag njuta av lugnet, titta på klipparen och kontinuerligt recensera dess framfart här på byggahus

4. JonasWe
    Husägare Nivå 1
    Svaret är 2, 180minuter.

Jag hade spenderat denna tid med mitt barn och sambo, njutit av att inte behöva löpa bakom en bensinklippare. Win win för alla i familjen :)

5. G
    Medlem Nivå 1
    svarsalternativ 2 den klarar upp till 3 timmar.

Jag skulle vilja ge den till min mamma som jag tycker ska få njuta av en nyklippt gräsmatta var dag nu när hon är pensionär.

6. Klaugust
    Renoveringsnovis · Nivå 8
    Svar 2, 180 minuter

Efter att sambon har börjat gå på mammaträning flera pass i veckan och dessutom tar ungen med sig så skulle jag behöva ha en ny familjemedlem att jobba i trädgården med. Någon som är lojal och inte sticker iväg på egna aktiviteter när allt jag vill bara är att umgås under arbete. Någon som tålmodigt lyssnar på mig när jag behöver prata av mig och som inte dömer mig. Någon man kan dra nån rolig vits man hört under dagen för, utan att klaga på att det är ett gammalt skämt. Någon som bara låter mig vara den jag är, helt enkelt. Jag tror bestämt att en batteridriven sambo i plast med en wifi-app är just vad jag saknar.

7. N
    Medlem Nivå 2
    Svar: 180 minuter.
    Motivering: Bra gräsklippare med stort räckvidd med bra märke och bra företag/återförsäljare.

Med vänlig hälsning
    JP

8. Kloge
    Medlem Nivå 7
    Svar 180 minuter

Jag vill inte vinna den då jag googlade Outl1.se

9. O
    Medlem Nivå 2
    2 180 minuter 3 timmar

-Roboten skulle vara perfekt i min äppelträdgård där grenarna hänger lågt på träden och jag måste nästan krypa med gräsklipparen för att få klippt gräset även under träden

-Så frestande att lämna gräset under träden, men gräset hoppas jag att roboten tar som en utmaning - och roboten kryper ju redan omkring, och är kortare på höjden än mig.

10. J
    Medlem Nivå 9
    Svar 2.

Skulle gärna vilja vinna denna till mina föräldrar. Då de är ute större delen av sommarn med husvagnen så skulle detta va perfekt för de. Att slippa tänka på gräset och jag slipper åka dit och klippa åt de.

11. J
    Medlem Nivå 3
    Svar: 180minutet

Vilken dröm det vore att slippa springa runt med handjagaren och klippa, den tiden jag skulle spara in skulle fördelas mellan barn & solstol ~20% det ena och 80% det andra ;)

12. D
    Medlem Nivå 1
    Svar: 180min
    Vilken lättnad det skulle vara att slippa känna tvånget att klippa.
    Grannen har en robotgräsklippare och vad jag kan se så mår gräsmattan mycket bättre av en robotgräsklippare.
    I dagsläget är vår gräsmatta allt annat än bra, så med en Lyfco E1750 skulle gräsmattan må bra.
    Happy gräsmatta, happy life !!!

Mvh,
    FJ

13. tveksamt
    Husägare Nivå 7
    Svaret är 180 min.

Har inte största gräsmattan, men det vore väldigt välkommet att kunna lägga tiden på annat än att springa efter gräsklipparen stup i kvarten. Den tiden skulle mycket hellre läggas på att springa efter sonen som precis börjar upptäcka vad gräs är. :)

14. F
    Självbyggare Nivå 1
    Svar nr 2, 180 min.

Med heltidsjobb, småbarn och fru finns aldrig tillräckligt med tid för att hålla gräsmattan i det skick jag önskar. Roboten skulle göra att jag kan släppa det orosmålnet och få ordning på resten av trädgården.

/Fredrik

15. N
    Medlem Nivå 1
    Svar: 180 minuter.

Vår gräsklippare har gått hädan, och det vore himla fint att ha en liten rackare som är självgående i trädgården så att vi kan fokusera vår tid på att byta fönster istället