Byggahus.se

Avslutad: Ett kylskåp i läcker retro-stil

1. K
    Medlem · Sörmland · 7 inlägg

kungbabar

Medlem
    Företaget grundades 1892.

Detta skulle vara pricken över i om det stod i vårat sparum, snyggt och nära till kalla drycker. Så skulle det vara bästa födelsedagspresenten eftersom jag råkar fylla på utlottningsdagen.

2. H
    Medlem · Värmland · 1 inlägg

hazze0328

Medlem
    1892
    Perfekt i min mancave

3. Tirem
    Medlem · 2 inlägg

Tirem

Medlem

Jag ÄLSKAR turkos, sambon inte lika mycket! Om jag vinner denna fantastiska kyl kan han inte neka mig denna när vi ska renovera gillestugan! Den hade passat perfekt i min drömbild om hur det ska se ut! Bort med vitt fejkmexitegel och bastuväggar och in med mörka väggar, massa tyger och kronan på verket, en underbar turkos retrokyl

4. 2
    Medlem · 1 inlägg

2701

Medlem
    .
    1892 grundades företaget.
    Vill vinna detta kylskåp då vi alltid vid högtider och firande alltid är i behov av ett extra kylskåp då det aldrig finns plats till all mat. Så skulle vara perfekt med ett sådant fint kylskåp till vår altan så har vi alltid xtra plats för mat o dryck när vi blir många.

5. B
    Medlem · Hjälteby · 17 inlägg

Börje Dahl

Medlem
    Företaget grundades 1892
    Detta läckra kylskåp skulle passa väldigt bra i vårat hobbyrum i källaren som börjar bli färdigt.Vi har inte valt färg på väggarna ännu ,så samma färg som kylskåpet vore kanske något.

6. P
    Medlem · 1 inlägg

Peterw23

Medlem
    Attefalstugan klar bara kylda dricker kvar. Ett retro från Severin skulle stå där fint.

7. M
    Medlem · 2 inlägg

MalinJoel

Medlem

Detta lyxiga kylskåp skulle bli startskottet för vårt ”glamping”-projekt!
    Sedan gästhuset blev mormors permanentbostad har våra långväga och kattallergiska släktingar ingenstans att husera vid besök. Jag är säker på att det skulle bli lättare att få farmor och farfar att sova i tält om vi kunde locka med en (inte så mini) minibar fylld med godsaker!

8. D
    Hobbysnickare · Västra Götaland · 6 inlägg

Deminer

Hobbysnickare
    • Västra Götaland
    • Villa, 1800-talet
    • Medlem jul 2007
    • 6 inlägg
    Årtalet är 1892. Ungefär samtidigt så byggdes vårt hus och det skulle ju knyta ihop det hela på ett bra sätt med just ett Severinskåp i vårt kök!

9. B
    Medlem · KOLSVA · 2 inlägg

Bigmams

Medlem
    • KOLSVA
    • Villa, 1800-talet
    • Medlem jan 2019
    • 2 inlägg
    Severin grundades 1892

Det här kylskåpet skulle passa så bra nu när vi ska bygga både garage och ett större förråd här hemma.
    Det behövs mycket kylda drycker när man ska göra allt själv.

10. Brasse22
    Medlem · 18 inlägg

Brasse22

Medlem
    Svar: 1892

Det gapar tomt i vår kalender,
    tack vare vaccinet hoppas vi att det vänder.
    Längtar efter bröllop och stora kalas,
    likväl som grillkvällar med tabberas.
    Vill fylla vårt nybyggda uterum med efterlängtade skratt,
    öppna kylskåpsdörren och finna den bästa skatt.
    Kylskåpet underlättar och vi älskar retrostilen såklart,
    så sparka igång 2021 med den bästa start.

Skärmavbild 2021-01-14 kl. 22.44.19.png

11. B
    Medlem · stockholm · 298 inlägg

brfbo

Medlem
    Svar: År 1892
    En gotlänning skulle kylen:love: få bli och hen skulle passa perfekt och få hedersplatsen i blivande attefallaren som vi mor och far föräldrar kommer att bo i när vi efter lång stark saknad och längtan snart kommer att få/kunna åka till Gotland och umgås med våra barn och framförallt vårat allra första efterlängtade lilla barnbarn:heart:en sork som föddes under pandemin.
    Kylen skulle glädja många!

Mvh
    Vi i Stockholm.

12. Annelie Hultberg
    Administrator · Skåne · 132 inlägg

Annelie Hultberg

Administrator
    Tack alla medlemmar för era svar och motiveringar i veckans tävling. Veckans vinnare blev @Carro_D, som håller på med ett roligt projekt. Ingen mancave, men väl en "hobbithåla" som ska kunna ge egentid för återhämtning. Det är något de flesta skulle önska sig tror jag, något jag själv skulle uppskatta väldigt! Vi säger grattis, önskar lycka till med hobbithålan och ser fram emot att se foton på det färdiga resultatet!

13. Carro_D
    Byggnadsvårdare · 233 inlägg

Carro_D

Byggnadsvårdare
    Woho, superkul! När vindshålan är färdig kommer bilder på resultatet!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.