Byggahus.se

Avslutad: Ett kylskåp i läcker retro-stil

1. Carro_D
    Byggnadsvårdare · 233 inlägg

Carro_D

Byggnadsvårdare
    Svar: grundades 1892

Jag bygger just nu ett krypin på vinden, en liten hobbithåla med blågröna tapeter där jag kan sitta på en golvkudde, läsa en bok eller lösa korsord och bara få vara. En egen liten värld där ett retro kylskåp fylld med kall läsk och kanske några goda ostar hade passat perfekt! Då kan jag smyga iväg och återhämta mig i flera timmar utan att behöva lämna min lilla håla!

2. E
    Medlem · Stockholm · 253 inlägg

eidlert

Medlem
    Företaget grundades 1892.

Motivering: Vi har flyttat till lite större, förrådet håller vi på att göra om så att dottern skall få ett rum att spela tv-spel och "hänga" med kompisarna i. Hur coolt vore det inte att ha ett sånt där kylskåp fullt med läsk, eller mineralvatten på vardagarna såklart :)

3. P
    Medlem · 4 inlägg

Paladin822

Medlem
    Företaget grundades 1892
    Ett kylskåp från severin skulle passa perfekt i våran vinterträdgård.

4. A
    Medlem · Skåne · 29 inlägg

Antege

Medlem
    Det startade 1892.
    Ett sådant skulle passa perfekt till min kaffebryggare och termos i likadan färg.

Lycka till alla tävlande.

5. F
    Medlem · Skåne · 7 inlägg

freddesjunne

Medlem
    Företaget grundades 1892.

Vi är just i färd med att planera nytt kök till vår stuga från 30-talet. I brist på ordentlig budget så kommer vi att platsbygga det själva från grunden, inklusive stommar, luckor, hyllor och andra detaljer. Det här kylskåpet lyckas vara diskret och klassiskt samtidigt som vi kan se det lyfta rummet med sin färg och sin charm, och det skulle därför verkligen vara pricken över i:et.

6. P
    Medlem · Blekinge · 159 inlägg

petka

Medlem
    Svar: Företaget grundades 1892

SNYGGT kylskåp att ha på inglasade altanen och för vara grillmat och dryck i :)

Hoppas hoppas......

7. P
    Medlem · norrbotten · 27 inlägg

pellasw

Medlem
    företaget grundades 1892
    Ett Severin retro-kylskåp skulle lysa upp mitt uterum nu när det är bara några månader kvar tills solen börjar värma. Och färgen på skåpet är ju helläckert!

8. F
    Medlem · Skåne · 9 inlägg

FippieFAN

Medlem
    Severin Sverige grundades 1892.

Detta praktexemplar och pärla hade satt pricken över i:et och satt mitt avtryck i mannens älskade utekök, helt byggt efter hans önskemål. Turkos är verkligen min färg och retro-stilen är så jag! Denna fantastiska skapelse skulle trotsigt sticka lite i mannens ögon och stolt pryda uteköket! Kärlek med en gnutta humor!

9. John Hobson
    Medlem · Örebro · 15 inlägg

John Hobson

Medlem
    Svar: 1892

Halvrenoverade lyan som min mamma flyttat in i behöver en färgklick i köket. Från stort hus till trist liten lägenhet är jobbigt nog. Mycket som behöver bytas ut dessutom, successivt. Hon skulle älska detta kylskåp!

10. J
    Medlem · 18 inlägg

Jojjo72

Medlem

Severin grundades 1892 i Tyskland

Ett TURKOST kylskåp!!! Äntligen!
    Ett turkost kylskåp! Min favoritfärg! Lyfter köket! BLIR GLAAAAAD VARJE GÅNG JAG SER DET :rofl::rofl::rofl:

11. E
    Medlem · 1 inlägg

Edisons

Medlem
    Det startades 1892 :) för att den 15 januari är min födelsedag och vi håller på att renovera upp ett gammalt torp från 1800 talet samtidigt som vi har två små barn. Vi bbehöver all hjälp vi kan få och en ny kyl hade varit fantastiskt!

12. A
    Husägare · 7 inlägg

Annika L

Husägare
    Motivering: Jag tycker först o främst att kylskåpet är väldigt vackert i färgen. Sen hade ett extra kylskåp inte varit dumt att ha eftersom vi i köket endast får plats med ett delat kyl/frys-skåp. Det är iaf gratis att drömma om vinst.

13. Mr Adventurer
    Medlem · västernorrland · 4 inlägg

Mr Adventurer

Medlem

Mat och dryck läggs in
    i klimatsmart retroskåp från Severin

14. Mr Adventurer
    Medlem · västernorrland · 4 inlägg

Mr Adventurer

Medlem

Sugen på glass och kall dryck som lagts in
    i klimatsmart retroskåp från Severin

15. G
    Medlem · 1 inlägg

GummiG

Medlem
    Severin grundades 1892

Väldigt snyggt kylskåp som skulle passa perfekt i mitt grabbrum:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.