Byggahus.se

Avslutad: Ett kylskåp i läcker retro-stil

1. L
    Medlem · 72 inlägg

LinaOlsson

Medlem

2. L
    Medlem · 72 inlägg

LinaOlsson

Medlem
    1892
    Mitt kylskåp på landet håller på att gå sönder så jag skulle verkligen behöva ett nytt. Landet är ett ställe där stilar från olika tidsepoker blandas. Det skulle därför passa in i stugan som är en bit över 100 år.

3. Fadai
    Slöjdnörd · 687 inlägg

Fadai

Slöjdnörd
    1892
    Min fattiga kompis har en "skräpkyl" och skulle bli överlycklig om hon fick, inte bara en ny, utan dessutom en supersnygg kyl. För hennes skull vill jag vinna den.

• Laddar…
  4. Westanius
    Medlem · 2 inlägg

Westanius

Medlem
    1892

Turkos är mer än en fluga, vi skulle gärna få denna färgklick till vår stuga, det skulle mer än duga! (Men vem är jag att truga?)

5. Belmlu
    Renoveringsnovis · Skåne · 130 inlägg

Belmlu

Renoveringsnovis
    Severin grundaders året 1892.

Skulle vilja vinna detta kylskåp då det skulle få en central, och självklar, del i på det lilla kontoret.

6. B
    Medlem · örebro · 22 inlägg

Bjennen

Medlem
    Svar 1892
    Skulle passa utmärkt i vårat attefallshus

Den här veckans tävling blickar framåt, mot varmare och öppnare tider. Vinsten är ett kylskåp från Severin i retro-stil med en turkos färg som gör det till en härlig färgklick i rummet det står i. Det passar lika bra inomhus - i hemmabaren, garaget, gillestugan - som utomhus - på balkongen, altanen eller i uterummet. Kylskåpet är 89,5 cm högt och 55 cm brett. Det rymmer 93 liter i kyldelen och har ett frysfack på 13 liter. Det har högerhängd dörr, justerbara framfötter och är energiklassat A+++, det drar endast 88 kWh/år.

Värde: ca 6 000 kr

Så här tävlar du:
    Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna kylskåpet, i ett inlägg i den här tråden.
    Fråga: Vilket år grundades företaget Severin?
    Svaret hittar du här: www.severinshop.se

Vinnaren utses fredagen den 15 jan.
    OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
    Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
    -----------------------------------------------
    Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Severin Sverige för att de sponsrar den här tävlingen.[/QUOTE]

7. C
    Medlem · 3 inlägg

Calire

Medlem
    Svar: Företaget grundades 1892 i Tyskland

Längtar efter sommar och att ligga i relaxstolen på uteplatsen, sträcka ut handen och ta en iskall öl ur detta läckra retro kylskåp!

8. G
    Medlem · 1 inlägg

Gullan65

Medlem
    Företaget grundades 1892.

Har alltid bott i hyreslägenhet.
    Till sommaren ska vi bygga ett attefallhus,
    Vårt första alldeles egna "hus".
    Kylskåpet skulle passar utmärkt på våran framtida altan, i det kan vi kyla (bl a) drycker till stor som till liten som kommer förbi och vill sitta ner en stund och njuta av sommar och sällskap.:)

9. monken90
    Husägare · stenstorp · 58 inlägg

monken90

Husägare
    Företaget är från 1892, inte direkt nyetablerat

Skulle gärna vilja ha ett kylskåp på min kommande nya altan som snart står klar, skulle vara kul med en liten färgklick där ute bland alla gråa möbler och vad skulle då passa bättre än en kyl!
    Håller tummarna!

10. Paola Allegrini
    Medlem · Kumla · 48 inlägg

Paola Allegrini

Medlem
    1892 är svaret!

Min dotter är 20, utbildad kock, och har nyligen startat eget företag inom catering och cookietillverkning så här mitt i pandemin. Det går väl sådär. Jag beundrar henne verkligen för hennes mod och framåtanda! Hon har ansökt om att få sköta tillagningen hemma och det får man, bara man har separat kyl och frys. Det vore helt fantastiskt att kunna bidra med denna helt perfekta kvalitetskyl – både storlek, färg, energiförbrukning är precis vad hon behöver. Hon skulle bli så himla glad, och det vore så roligt att kunna stötta och peppa henne på detta sätt.

11. M
    Medlem · 3 inlägg

Maria55

Medlem

12. M
    Medlem · 3 inlägg

Maria55

Medlem
    Företaget grundades 1892
    Jag skulle kylskåpet till min mamma som flyttat till äldreboende där det inte finns någon möjlighet att själv ha något gott och lite extra att unna sig

13. Andwin1
    Medlem · 1 inlägg

Andwin1

Medlem
    Svaret är 1892.

Vi ska förhoppningsvis komma igång med att bygga ett platsbyggt kök med riktigt skafferi där man kan gå in och se vad man har i hyllorna. Skåpsluckorna ska göras av pärlspont. Den fasta inredningen ska bestå av snickarglädje runt bänkar och skåp. Då skulle detta kylskåp kunna göra "det" i detta kök.
    Då vi båda älskar blått så kommer det förmodligen att gå i dalablått eller liknande, men det får i så fall kylskåpet styra om det blir vinst.

14. T
    Medlem · 1 inlägg

Thufva

Medlem
    Företaget grundades 1892.
    Jag har nyligen flyttat in i hus med min fina sambo och vi är i stort behov av ett nytt kylskåp.
    Jag älskar retrostil och vill inreda hela köket så men då jag jobbar inom vården har jag varken tid eller extra pengar för ett helt nytt kök. Jag behöver kylskåpet mer än applåder ❤

15. S
    Renoveringsnovis · Hönö · 1 inlägg

StrandiS12

Renoveringsnovis
    • Hönö
    • Villa, 40-talet
    • Medlem jan 2021
    • 1 inlägg
    Svar: 1892 grundades det. Och det fina kylskåpet hade matchat väggarna i vårt nya hus som vi bara ska vinna en budgivning på inom nån vecka förhoppningsvis

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.