Byggahus.se

Avslut nedåt vid tilläggsisolering med fasadskiva

1. R
    Medlem · Västernorrland · 247 inlägg

Robban66

Medlem
    Jag tänker tilläggsisolera min stuga som står på plintar med fasadskiva från Paroc WAS35tt.

Ska jag avsluta nedåt med bleck som sätts bakom fasadskivorna och ut framför/under fasadskivan och nya panelen eller räcker det att det är öppet under så eventuell fukt droppar rakt ner på marken?

2. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Du bör tänka till lite , det finns s.k. musplåtar att sätta nertill , då har du ventilation + att mössen inte kommer in i väggen den vägen , dom är otroliga på att ta sig in , klättrar bra

3. R
    Medlem · Västernorrland · 247 inlägg

Robban66

Medlem
    Jo musband tänkte jag sätta i luftspalten som blir mellan isoleringen och panelen men inte kollat hur jag ska sätta dom riktigt. De kanske måste sättas dit innan jag sätter tilläggsisoleringen?

4. L
    Bannad · 6 737 inlägg
    Vet inte om infästningskanten är uppåt eller neråt , men någon plåt i underkant som slutar utanför panelen behövs inte , ( den skulle då bli som ett fönsterbleck , )
    Musband : Tittade runt , dom är inte breda , så du måste mäta hur bred du behöver , från panelkant i till botten , annars finns det plåtisar som gör sådana

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.