Hej!

Två frågor från en nybörjare. Jag vill lägga klinkers (30 x 30 cm) i min hall.

1. Jag har ett golv som tidigare hade tjärpapp. Jag lade vatten på och skrapade av pappen helt. Därefter lyckades jag skrapa av större delen av själva tjäran (men såklart inte allt). Se bilder.
Kan jag lägga fix (eller då eventuellt flytspackel innan fixen) på detta? Kommer det fästa (tänker med primer)? Eller måste jag slipa ner med maskin?

2. Rummet är 150 x 166 cm och har ett parti där det är ca 5mm lägre än på andra ställen. Är det ok? Eller måste jag jämna ut, och isf hur görs det bäst? Ska jag flytspackla, slipa ner med maskin, kan jag lägga lite extra fix där, eller kan det spacklas med vanligt spackel innan jag lägger fix och klinker?

Tack på förhand!

• Träskostövel, golvskrapa, blå plast, trähandtag, grått stengolv, slitet, äldre verktyg, städutrustning, enkel design.
  • Ett smutsigt hörn av ett rum med byggavfall eller smuts på golvet.
R Rebecka S skrev:
Hej!

Två frågor från en nybörjare. Jag vill lägga klinkers (30 x 30 cm) i min hall.

1. Jag har ett golv som tidigare hade tjärpapp. Jag lade vatten på och skrapade av pappen helt. Därefter lyckades jag skrapa av större delen av själva tjäran (men såklart inte allt). Se bilder.
Kan jag lägga fix (eller då eventuellt flytspackel innan fixen) på detta? Kommer det fästa (tänker med primer)? Eller måste jag slipa ner med maskin?

2. Rummet är 150 x 166 cm och har ett parti där det är ca 5mm lägre än på andra ställen. Är det ok? Eller måste jag jämna ut, och isf hur görs det bäst? Ska jag flytspackla, slipa ner med maskin, kan jag lägga lite extra fix där, eller kan det spacklas med vanligt spackel innan jag lägger fix och klinker?

Tack på förhand!

• Sliten entré, skor, saknad matta, behov av rengöring eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta rå primer dagen förre och rolla på ordentligt , låt torka till dagen efter och så kan du börja lägga plattor

• Gilla
Rebecka S
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Ta rå primer dagen förre och rolla på ordentligt , låt torka till dagen efter och så kan du börja lägga plattor
Menar du "ta på" eller menar du att jag ska ta "rå primer", alltså inte ta den utspädd? Förlåt, jag är en sån noob.

Du skall hälla ut direkt ifrån flaskan och inte spä den med vatten / rå primer

• Gilla
Rebecka S
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.