Blir tydlig skillnad i golven mellan vardagsrum och hall, vardagsrummet är kallt så gissar slingan behöver avluftas. Någon som har en bra guide? Jag vet inte alls vad jag håller på med så gärna förklarande termer istället för olika svåra ord för insatta. Undrar också om "flödesmätarna" som jag förstått att de heter, går att rengöra på något sätt? Är helt svart i glasen och totalt omöjligt att utläsa något alls.

• Installation av LK golvvärmefördelare med märkta ventiler för olika rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har nog problem med magnetit (det svarta i flödesindikatorerna) som geggar igen systemet.
Jag har haft samma problem med stopp av värmepumpen p.g.a för lågt flöde och oljud från element-termostater.

Jag installerade BoilerMag (efter att ha sköljt ur systemet) och problemet försvann och vattnet höll sig klart (mina flödesmätare .rensade sig själva efter en tid).

Köper man den utomlands kostar den mindre än hälften efter att alla avgifter betalts.
https://www.ebay.com/itm/144529648728

• Gilla
Gnomeboy
  • Laddar…
Tack för tipset! Bytte nyss värmepump och finns ett magnetfilter på den som man kan rensa ur, antar att det fyller samma funktion som det där spaceade du länkar till.

Behöver också fortfarande hjälp med guide till luftning av golvvärmen på bild.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.