1 320 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Avloppsvatten rinner bort långsamt i källare
Hej!
Jag har precis renoverat en mindre toalett som vi har i vår källare. När jag spolar i toaletten och när jag spolar i handfatet rinner vattnet bort väldigt långsamt. Tar jag bort toastolen eller vattenlåset och sprutar vatten rakt i avloppsröret så rinner det bort fint. Det är inte heller något problem i husets övriga avlopp. Detta får mig att misstänka att det har nått med avluftning/vakuum att göra. Avluftning finns på stammen upp genom taket. Några bud på vad det kan vara eller tips på hur jag löser det?
Jag har precis renoverat en mindre toalett som vi har i vår källare. När jag spolar i toaletten och när jag spolar i handfatet rinner vattnet bort väldigt långsamt. Tar jag bort toastolen eller vattenlåset och sprutar vatten rakt i avloppsröret så rinner det bort fint. Det är inte heller något problem i husets övriga avlopp. Detta får mig att misstänka att det har nått med avluftning/vakuum att göra. Avluftning finns på stammen upp genom taket. Några bud på vad det kan vara eller tips på hur jag löser det?
Ev begynnande stopp. när du spolar direkt i toaavloppet så går luften ut där, så det kan vara en del skit på vägen upp i avluftningen. Du får försöka se var det kan vara, det kan vara påstick på olika ställen, så fritt fram från övrigt och skit i en korsning.
Det låter ju som en rimlig förklaring! Bokar en spolning så får vi se hur det verkar. TackJ jonaserik skrev:
Liknande trådar
-
Vatten ansamling på vår altan som inte rinner bort.
Altan & Uteplats -
Den antacitgrå kakelfogen ”rinner” bort i duschen
Badrum -
Rör under väg är för liten och hindrar vatten i ån med risk att väg rinner bort
Juridik -
avloppsvatten rinner upp ur golvbrunnar.
Vatten & Avlopp -
Vägen rinner bort
Grund & Markarbeten