Hej. Hos min särbo, så byts det till nya maskiner. De tidigare stod på samma plats, alltså slangen från tvättmaskinen står precis ovanför golvbrunnen. Problemet är att slangen åker ut ur brunnen när jag ställer maskinen ovanpå slangen (se bild). Finns det någon färdig lösning på det, eller ska jag börja rita eget och 3D -printa?
Tacksam för tips o råd
Tacksam för tips o råd
Brukar väl finnas galler till golvbrunnar med hål i där det kan räcka med att sticka ner den. Har dock sett hos någon att de satte ett buntband runt slang o del av brunnsgallret för att hålla den på plats då vissa maskiner tömmer med bra tryck. Själv har jag ett tvättställ över där den är inkopplad på avloppsröret via någon smart grej för att även kunna koppla på kondensvattnet från torktumlaren som är bredvid.
Medlem
· Sörmland och stan
· 28 031 inlägg
En kattstrypare (buntband) i gallret till brunnen?
EDIT: verkar vara en bra idé i och med att förslaget kom från två oberoende skribenter ganska omedelbart.
EDIT: verkar vara en bra idé i och med att förslaget kom från två oberoende skribenter ganska omedelbart.
Vinklad slanganslutning, tex https://www.esska.se/shop/Vinklad-slanganslutning-3-mm-till-25-mm--965630000000-7860 i änden på slangen, då kommer slangen ligga plant längs golvet.
Klicka här för att svara