Hej! Jag behöver lite råd ang avloppet i köket. En firma ska flyta golvet nästa vecka och avloppsanslutning hamnar något under golv nivå med ca 10-15 mm. Kan man skarva rörböjen och flyta in? Har en skarv som gick upp i gamla skåpet (syns på en av bilderna.) Det är en brf lgh. stamrenoverad 2006. Hinner nog inte få fatt i en rörmokare för råd/jobb. Såvida ingen har tips på någon som kan titta in på måndag i Stockholm. 😊

Tacksam för hjälp
//David

• Avloppsrör i betonggolv, med synlig skarv ovanför ytan, i behov av eventuell justering innan golvflytning i köket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsanslutning i kök med rörböj strax under golvnivå, omgiven av skadat betonggolv med synliga rör och smuts.
    Skapa konto
  • Grått avloppsrör synligt genom golv med spricka runt om, i ett kök under renovering. Röret behöver justeras för att passa golvnivån.
    Skapa konto
  • Avloppsrör i köksgolv nedanför betongyta med skarv synlig nära vägg, omlagd betong runt rör och eluttag/slingor i bakgrunden.
    Skapa konto
Krilleman
D Davidooz skrev:
Hej! Jag behöver lite råd ang avloppet i köket. En firma ska flyta golvet nästa vecka och avloppsanslutning hamnar något under golv nivå med ca 10-15 mm. Kan man skarva rörböjen och flyta in? Har en skarv som gick upp i gamla skåpet (syns på en av bilderna.) Det är en brf lgh. stamrenoverad 2006. Hinner nog inte få fatt i en rörmokare för råd/jobb. Såvida ingen har tips på någon som kan titta in på måndag i Stockholm. 😊

Tacksam för hjälp
//David
Jag förstår inte riktigt problemet. Absolut kan man flytspackla på rör & böj.

Tryck i röret på bilden och låt det vara. Tejpa igen muffen upptill så det inte luktar skunk när du renoverar.

Borra hål i diskbänksskåpet och täta botten.

Grått avloppsrör genom betonggolv med flytspackel runt, sett från sidan. Rördelar och tätningar synliga.
Skapa konto

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag förstår inte riktigt problemet. Absolut kan man flytspackla på rör & böj.

Tryck i röret på bilden och låt det vara. Tejpa igen muffen upptill så det inte luktar skunk när du renoverar.

Borra hål i diskbänksskåpet och täta botten. Jag tänkte att man kanske måste kunna ta isär det
Jag tänkte man kanske behövde kunna komma åt och ta isär det. Men då kanske jag sätter ett längre rör som jag kan kapa efter valfritt mått sen då. Tack för hjälpen 🙏

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.