Hej! Fick mögelpåväxt nu i dagarna när det varit så fuktigt ute. Måste efter begrundan skaffa oss en avfuktare till källaren då det inte är hållbart att inte ha en. Fick snabbt låna en Mitsubishi MJ-E16VX av släkting. Den visade 80 %!!! i källaren i början men är nu nere på snart 70% efter några timmar, målet är ca 50 %. Den står i den oanvända ytan där jag ritat att vi hade mögel. Möglet fick jag bort med klorinspray. Behövde inte ens skrubba eller så det bara rann av. Toppen!

Satt med min kära sambo och försökte prata ihop oss om vilken avfuktare vi skulle satsa på eller om man kanske ska ha två stycken i källaren i vardera ände? Har kommit fram till att det blir nog en Woods DS40 i tvättstugan, men är osäker på om den lyckas avfukta hela källaren, eftersom källaren är indelad i rum? Har ingen större vetskap inom ämnet så hjälp! Annars tänkte vi att man köper två stycken Woods MRD20 och sätter en i tvättstugan och en i badrummet. Känns som en lite dyr lösning bara, kanske också ev. onödig om det bara räcker med en stark rackare i tvättstugan?

Vänder mig nu till er om hjälp här! All hjälp mottages gladligen.

MVH

• Ritad planlösning av en källare med markerat mögelområde, föreslagna platser för avfuktare och övrig inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lämnar man dörrarna öppna mellan rummen så funkar det med färre avfuktare, men stäng ventilationen eller åtminstone minimalt så ni inte släpper in mer fukt.

Protte

Blev en woods ds40sf :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.