Byggahus.se

AVA P80 Master X-Large, bundle - test högtryckstvätt

1. Redaktionen
    På konsumentens sida · 2 360 inlägg

Redaktionen

På konsumentens sida
    AVA är ett relativt nytt märke på marknaden för högtryckstvättar, grundat 2015 i Norge. De säger att de gjorde grundliga marknadsundersökningar för att ta reda på vad konsumenter var missnöjda med existerande produkter på marknaden. Därefter utvecklade det de tycker är den perfekta högtryckstvätten, med utmärkande funktioner som en zoomlans, en slangvinda som är flexibel och följer med när du drar i slangen och en bred stabil maskin. 

Du kan läsa artikeln här: AVA P80 Master X-Large, bundle - test högtryckstvätt

2. Acke Westerlund
    Medlem · 3 inlägg

Acke Westerlund

Medlem
    Jag äger en AVA P70, modellen under P80. Har tidigare ägt Nilfisk och Kärcher samt använt några andra fabrikat, kan säga att AVA'an är klart bäst.

Fördelar som inte tas upp i testet är att man kan koppla tillbehören direkt på handtaget, precis som på proffsmaskiner.
    Det är ju inte alltid man vill ha ett långt spolrör, t ex när man använder en sk skumlans eller vill komma åt att spola i trånga utrymmen.
    Mkt smidigare och lättare att hantera.

Förstår heller inte kritiken i testet, att de lösa munstyckena skulle vara svåra att fästa i maskinens förvaringshållare.
    Hur lätt som helst.

Jag har även hellre lösa små tillbehör än olika fast monterade munstycken på långa spolrör som bara tar en massa plats.

Man vevar med högerhanden ståendes framför maskinen!

Så nöjd med min AVA.

PS. Elsladden förvaras i håligheten på baksidan, supersmart. DS.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.