Byggahus.se

Automower 430x larmar stöld

1. C
    Medlem Nivå 3
    Min 430x har börjat larma för att den är utanför stöldskyddsområdet. När jag kollar i appen så visar den en position ca 3km bort. Detta händer lite då och då. Någon mer som haft detta problem?
    Kan man stänga av sirenen i klipparen och bara få notis i telefonen när den larmar? Igår gick larmet vid 23 tiden, inte så muntert.

2. L
    Medlem Nivå 3
    släng iväg ett mail till service@husqvarna.se väldigt hjälpsamma vid "konstiga" problem , alt ring dom

3. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 15
    Kan vara gps- fel också. För c:a 3 veckor sedan kollade jag på Google maps på telefonen och fick fel ( c:a 2 km ) "egen position" markerad. Kollade då med en annan telefon och en surfplatta - samma sak ! På telefonerna gick vi då in på appen 112 och läste koordinaterna - samma fel ! Gick då till appen "Lokal sinne" i våra telefoner och även där visades vår position lika fel. Provade igen efter några timmar och allt var rätt igen. Programuppdatering av satelliterna ? Test av "sämre precisionsläge" ?
    Jag kan tänka mig att om en gräsklipparrobot, som bara går på gps , kan få svåra problem om den skulle råka ut för samma sak som vi gjorde.