Håller helt med, tycker generellt att Svenska GD inte inspirerar och berör när projekten är så överdrivna, med undantag av program nr 3, han som byggde själv inskogen.
Förstår inte att programledaren inte är mer kritisk och reagerar, 40 mille är ju ett skämt.
Då tycker jag Husdrömmar varit mer realistiskt och Gert har ju varit mer kritisk och konstruktiv tycker jag.
Christer
31 350 läst · 103 svar
31k läst
103 svar
Atriumhus av Wingårdh nedsänkt i berget i Göteborg - Grand Designs
-
-
2 jan 00:51 #92
Jag har sett tre avsnitt nu och det börjar likna teater.
Verkar orimligt att de som bygger är så bakom flötet som de vill påskina. Tror snarare att det ligger dolda agendor.
Vad säger att det är sant att huset i avsnitt 6 kostade 40M? Det kanske kostade 20 men det är alltid lättare att sälja om man kan lura någon att köpa det för tex. 35M om de tror att de fyndar ett hus som kostat 40M att bygga...- Laddar…
-
Medlem · 76 inlägg 2 jan 12:222 jan 12:22 #93Redigerat 2 jan 12:30
-
4 jan 18:27 #95
Jag blev förbryllad över planlösningen. På övervåningen finns köket och det är ofta hjärtat i ett hus. Därifrån vill man ju ta sin kaffekopp och sätta sig utomhus och skåda ut över havet, men det blir ju verkligen krångligt då man måste gå ner en våning först. De stora fönstrena utan solskydd gör nog utsiktsplatserna där outhärdliga när solen gassar, dock häftig plats när det är ruskväder.
-
6 jan 18:34 #96
Få atriumhus har dock terassbjälklag på gården...
- Laddar…
-
7 jan 12:41 #97
Känns lite mer jordnära- Laddar…
-
Medlem · 272 inlägg 8 jan 18:278 jan 18:27 #99
-
Medlem · 2 980 inlägg 8 jan 19:508 jan 19:50 #100
Ville bara påpeka att spegelglas inte tillför något då det oftast är mest intressant kvällstid, och då funkar det inte. -
Medlem · 383 inlägg 9 jan 09:279 jan 09:27 #101
Detta bygga var ju bara för mycket. Gjorde hur fult ingrepp som helst i berget och drog över budgeten å det förskräckligaste. 40 mille är ju helt uppåt väggarna. Frun nästan grät. Stackarn.
Skulle vilja se mer av smakfulla kluriga byggen, som grabben som byggde för rimliga pengar i Sörmlandsskogen och såna byggen som även Grand Designs i UK består mycket utav.
Sist men inte minst ta bort ränteavdraget eller sätt maxtak och kyl av marknaden, detta är ju bara ytterligare ett bevis på hur snett det gått.- Laddar…
-
9 jan 10:50 #102
Det var ett tillrättalagd tv-program för att skapa känslor och tyckanden. Jättekul att någon som bygger ”vräkigt” vill visa upp bygget. Jag tycker det blev jättefint. Skulle inte ha något emot att bo så. Grattis Fredrik och Sofie till ett fint hus!- Laddar…
-
Medlem · 2 inlägg
-
- Laddar…