Hej! Trevligt forum som jag har följt ett par år. Jag är ny här!
Den lite dramatiska titeln stämmer... min flickvän bor i Ukraina. Hon lär vilja flytta hit men bor i ett ruckel som måste säljas. Det kanske låter enkelt men det hela är lite invecklat. Hennes exman när han byggde huset dog 2006, så huset har inte blivit 100 % färdigbyggt. Hon har själv bra jobb men med de lönenivåerna spelar det ingen större roll, hon har helt enkelt inte haft möjlighet att fortsätta. Så det har stått och förfallit. Det finns begränsat med ekonomi att lösa byggfirma för oss båda. Tanken äratt sälja huset som sagt och lägga pengar på fler htkr är helt uteslutet. Samtidigt, kan hon inte flytta eftersom att dottern som också är äger en del av huset är av olika praktiska skäl 100 % beroende av att huset säljs och kan inte lämna landet. Så hon är i en rävsax, där hon måste få huset sålt innan hon kan flytta hit... huset ligger dock i ett välbärgat område där de andra fastigheterna ligger ute för mkt stora summor... så det finns ändå ett intresse, hon har haft 2-3 visningar per år ändå sedan förrförra året tror jag det var. Men hon var på semester hos mig i 10 dagar och nu när hon kom hem så hade dessa sättningar uppkommit på grund av kraftiga smällar i närheten.
Det är alltså lite här och var sprickor som sträcker sig från golv till tak.
Så jag får hjälpa till med research/planering själv.