På besiktningen av mitt hus fick jag nedslag på infästningen av badkarsblandaren. Han skrev "I nischen i badrummet sitter en fördelare otillräckligt fastsatt och ett av rören är klamrad med en plaststripes mot det andra röret. Risk för skador." Man kommer åt baksidan i "kattvinden".
Jag är osäker på hur jag ska åtgärda detta. Är huvudproblemet att de vertikala rören inte är infästa mot väggen? Har ni några idéer om hur jag bäst löser detta?
Jag är osäker på hur jag ska åtgärda detta. Är huvudproblemet att de vertikala rören inte är infästa mot väggen? Har ni några idéer om hur jag bäst löser detta?
Produkter som diskuteras: "gängstång"
Gängstänger
Gängstänger, även kända som ankarstänger, är långa metallstänger med gängade ändar som används för att sammanfoga material eller för fixering i konstruktioner av betong, murverk och trä.
Läs mer
Tack, men du får gärna förklara lite mer.
Gissar jag rätt om regeln ska sättas vertikalt till höger om det högra röret. Z-järn på ny och gammal regel. Jängstänger i z-järn horisontellt (översta 1/3 ner från rörens krök och lägsta 1/3 upp från golvet). Och sen klammras rören vid gängstängerna.
Gissar jag rätt om regeln ska sättas vertikalt till höger om det högra röret. Z-järn på ny och gammal regel. Jängstänger i z-järn horisontellt (översta 1/3 ner från rörens krök och lägsta 1/3 upp från golvet). Och sen klammras rören vid gängstängerna.
Redigerat:
Inga Z-gärn i gipset iaf... Då skruvar du väldigt fort i tätskiktet. Dålig rekommendation!
Kär tvärgående reglar som Staffan nämner och fäst upp rören i dessa på lämpligt sätt.
Jag skulle personligen se allvarligare på att prisolen är skarvad och läckageindikeringen är inte intakt...
Kär tvärgående reglar som Staffan nämner och fäst upp rören i dessa på lämpligt sätt.
Jag skulle personligen se allvarligare på att prisolen är skarvad och läckageindikeringen är inte intakt...
R
Rörmokaren84
Bannad
· Mellan Sverige
· 137 inlägg
Rörmokaren84
Bannad
- Mellan Sverige
- 137 inlägg
Vad tror du regeln va till förKrilleman skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Åtgärda felaktigt undertrycksventilerad golv konstruktion.
Ventilation -
Hur åtgärda felaktigt byggd fasad
Fasad -
Företag ville inte åtgärda asfalterad uppfart med felaktigt fall
Artikelkommentarer -
ARN: Felaktigt utförd fasadreparation måste åtgärdas
Artikelkommentarer -
Felaktigt fall i duschutrymme med plastmatta som tätskikt - kan man åtgärda?
Badrum