Hej,
vi hade en vattenläcka strax efter entreprenör hade renoverat vårat kök samt installerat diskmaskin, någonting kopplat till diskmaskinen läckte och som följd skadades diskbänksskåpet av vattnet så att det behövde bytas.
För att slippa lyfta bort bänkskivan som är i Sten och silikonerad/fogad så sattes skåpet in med ursågad baksida och även med vattenledningarna inböjda i väggen.
när jag tittar på säker vatten ska kopparrören klamras under kopplingen och nu är de klamrade precis på kopplingen. Är detta en okej lösning eller behöver det justeras?
vi hade en vattenläcka strax efter entreprenör hade renoverat vårat kök samt installerat diskmaskin, någonting kopplat till diskmaskinen läckte och som följd skadades diskbänksskåpet av vattnet så att det behövde bytas.
För att slippa lyfta bort bänkskivan som är i Sten och silikonerad/fogad så sattes skåpet in med ursågad baksida och även med vattenledningarna inböjda i väggen.
när jag tittar på säker vatten ska kopparrören klamras under kopplingen och nu är de klamrade precis på kopplingen. Är detta en okej lösning eller behöver det justeras?
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Tycker nästan det ser ut som man har petat in gängtejp i vänstra kopplingen? kan du inte ta en närmare bild
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 240 inlägg
Fast vi ser tydlig tape på den undre kopplingen, där det skall vara tätning. Osannolikt att de skulle köra tape på ena och snöre på den andra. Jag tycker det ser ut som smörjmedel.
När det gäller klamring, så är det väl framförallt de dolda rören underifrån som bör sitta fast.
Varje gång du öppnar kranen blir det en tryckstöt. Den kan få kopplingen att lossna med tiden.
Men det kanske finns klamrar där som vi inte ser.
När det gäller klamring, så är det väl framförallt de dolda rören underifrån som bör sitta fast.
Varje gång du öppnar kranen blir det en tryckstöt. Den kan få kopplingen att lossna med tiden.
Men det kanske finns klamrar där som vi inte ser.