Har precis skruvat ner vårt skötbord och dels är väggen bakom lite gulnad men framför allt så är skruvhålen bakom ju rätt fula.

Hur gör jag jag väggen fin igen? Tror ni det gula kommer försvinna av sig själv eller är det bäst att måla om hela väggen? Vilken färg använder man i så fall?

Hur gör jag med hålen? Försöka dra ut plastpluggarna eller borra bort dem? Sen vanligt spackel och måla?

Vägg med gula fläckar och flera synliga skruvhål, ovanför en vit tvättmaskin i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Hål i badrum ska fyllas med silikon så att det blir vattentätt, efter att du har fått bort pluggarna.

BirgitS BirgitS skrev:
Hål i badrum ska fyllas med silikon så att det blir vattentätt, efter att du har fått bort pluggarna.
Tack, har fått bort pluggarna nu och lagt i Tec7 som jag hade hemma. Tänkte lägga snickerispackel uppe på detta imorgon så att det blir helt slätt. Låter det som en bra plan?

Tror ni att det gula på väggen kommer blekas med tiden?

BirgitS
Vill du inte täta hålen så att det inte kan komma in vattenånga eller vatten inne i väggen?

BirgitS BirgitS skrev:
Vill du inte täta hålen så att det inte kan komma in vattenånga i väggen?
Tänkte att Tec7 är tätt?

Edit: Har lagt i så här så att jag har något mm för spackel.

Närbild på en vägg med ett runt hål fyllt med grått fogningsmedel, sannolikt Tec7, förberedelse för spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Alla branschregler för badrum anger att det ska vara silikon.

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
Tec7 är ju överlägset silikon på alla områden så varför använda en sämre produkt?

Det är som med motorolja, handboken säger mineralolja men man använder naturligtvis en modernare helsyntet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.