Som rubriken lyder - det sista jag gjorde i höstas innan kylan och snön drog in var att tillslut gräva bort ett pilträd som dragit stora rötter lite hit och dit över gräsmattan.
Nu ser det ut enligt bifogade bilder. Lervälling vid plusgrader.
Hur ska jag återställa detta på bästa sätt? Försöka jämna till med ny jord och slänga på gräsfrön bara?
Nu ser det ut enligt bifogade bilder. Lervälling vid plusgrader.
Hur ska jag återställa detta på bästa sätt? Försöka jämna till med ny jord och slänga på gräsfrön bara?
Vänta till dess tjälen släppt och det torkat upp något. Töm ut några påsar planteringsjord, raka av och blanda samtidigt upp ytan med planteringsjorden med hjälp av en asfaltraka eller liknande, så gräsfrön och täck med fiberduk. En sten i varje hörn förhindrar att den blåser bort.
Nu har jag kört ett pass där jag försökt få bort så mycket rötter som möjligt och även skyfflat i leran i hålet efter roten.
Inringat område är just nu en lerpudding där jag sjunker ned med hela stöveln om jag ställer mig på plats. Kommer detta att torka upp och bli helt fast till våren/sommaren?
(Som vanligt ser allt mindre ut på bild, inringat område är ändå en hyfsat stor yta)
Inringat område är just nu en lerpudding där jag sjunker ned med hela stöveln om jag ställer mig på plats. Kommer detta att torka upp och bli helt fast till våren/sommaren?
(Som vanligt ser allt mindre ut på bild, inringat område är ändå en hyfsat stor yta)
Liknande trådar
-
Mkt eftersatt trädgård/gräsmatta. (Köpt fritidshus) Hur löser jag det?
Gräsmatta -
Hur återställa gräsmatta efter vildsvin(hänt för flera år sedan)
Gräsmatta -
Välja storlek efter tomt eller gräsmatta?
Robotgräsklippare -
Återställa gräsmatta efter traktor?
Grund & Markarbeten -
Återställa gräsmatta efter större grävarbeten
Trädgård allmänt