Byggahus.se

Återställa Bosch wLSN mini magnetkontakt

1. D
    Medlem Nivå 1
    Hej!
    Har precis flyttat till ett nytt hus och står i begrepp att installera mitt Bosch Easylarm igen. Har en blandad setup med trådade och trådlösa enheter. Har fått ordning på allting utom mina trådlösa minimagnetkontakter. Till saken hör att jag sedan systemet var i drift senast har bytt moderkortet i centralen. Annars hade det ju bara varit att montera allt eftersom jag inte har köpt några fler komponenter. Men nu måste jag alltså få wLSN-hubben och respektive trådlös enhet att glömma sin tidigare adress så att det nya moderkortet kan ge dem en ny. Följde instruktionen för att återställa min trådlösa IR-detektor och det funkade som det skulle (Man ska sätta in batterierna med sabotageswitchen intryckt och sedan släppa den när lysdioden tänds). Efter att detta gjordes hittades detektorn vid nästa sökning efter nya enheter.
    När det gäller minmagnetkontakterna står det inte att man ska göra annat än denna standardprocedur, men lysdioden tänds aldrig. När jag sedan söker efter nya enheter hittas heller inga. Mycket tacksam för tips om hur jag kan komma vidare med detta.

Mvh
    DB

2. P
    Medlem Nivå 6
    Bosch har tagit ut allt Easy trådlöst ur deras sortiment pga av otroliga problem. Har tyvärr inte koll på hur man gör med magneterna.

3. D
    Medlem Nivå 1
    Jo, jag vet. Konstigt nog finns det inget på Bosch Sveriges hemsida som antyder att så är fallet, all reklam där visar att det finns trådlösa komponenter till systemet. Enligt Solar som jag köpt det av är det bara i Sverige som de slutat med försäljningen av de trådlösa komponenterna. Men hur som helst så funkade ju mina grejor i mitt förra hus, borde gå att få igång dem igen. Vill minnas att det var struligt första gången jag skulle få fart på dem också, men jag kan inte komma på hur jag fick ordning på det.

4. RilleRock
    Medlem · Nivå 11
    En dum fråga kanske? men har du kräm i batterierna? :D

5. D
    Medlem Nivå 1
    Ja, de ger knappt 3V när jag mäter på dem :)

6. P
    Medlem Nivå 6
    Bosch har helt slutat säljas dom trådlösa enheterna. Dra kablar för att slippa problem.