Hej.
Jag har dragit mig lite för det här då det är i badrummet, men jag har en handdukshängare/hylla som jag hänger på trekvart och som är dags att få dit.
Den hänger sånär kvar i de gamla pluggarna.
Hur gör jag för att få tillbaka den stabilt igen på samma plats.
Ska man använda sig av någon fog eller annat för att få det att sitta?
Jag tänker att om jag byter till större plugg passar det inte beslagen i hyllan.
Jag har dragit mig lite för det här då det är i badrummet, men jag har en handdukshängare/hylla som jag hänger på trekvart och som är dags att få dit.
Den hänger sånär kvar i de gamla pluggarna.
Hur gör jag för att få tillbaka den stabilt igen på samma plats.
Ska man använda sig av någon fog eller annat för att få det att sitta?
Jag tänker att om jag byter till större plugg passar det inte beslagen i hyllan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Någon typ av gips-/skivexpander i rätt längd behövs,
Är det enkel eller dubbelgips?
Är det någon träfiberskiva (tex plywood) bakom?
Sen har du kaklets tjocklek också att tänka på.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det enkel eller dubbelgips?
Är det någon träfiberskiva (tex plywood) bakom?
Sen har du kaklets tjocklek också att tänka på.
Gissningsvis har gipsskivan spruckit kring de gamla hålen.
Om det inte finns en risk att du sprutar vatten på denna del av badrummet så skulle jag:
1. Ta bort hyllan och pluggarna.
2. Peta loss att lös gips med en skruvmejsel genom hålet och dammsug noga. Inspektera med ficklampa att det ser rent och bärande ut.
3. Spruta i ankarmassa/Husfix så att hålets väggar täcks. Använd en liten pinne eller mejsel för att gegga runt ankarmassan/Husfixet så den fäster på gipsen. Gegga ankarmassa/Husfix på en plugg i samma storlek som nu. Tryck in i hålet och låt torka.
4. Skruva upp hyllan igen.
Om det inte finns en risk att du sprutar vatten på denna del av badrummet så skulle jag:
1. Ta bort hyllan och pluggarna.
2. Peta loss att lös gips med en skruvmejsel genom hålet och dammsug noga. Inspektera med ficklampa att det ser rent och bärande ut.
3. Spruta i ankarmassa/Husfix så att hålets väggar täcks. Använd en liten pinne eller mejsel för att gegga runt ankarmassan/Husfixet så den fäster på gipsen. Gegga ankarmassa/Husfix på en plugg i samma storlek som nu. Tryck in i hålet och låt torka.
4. Skruva upp hyllan igen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden