Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Återkoppling på vår planlösning/ ALLA KOMMENTARER ÄR VÄLKOMNA

1. Jasmin Ramovic
    Medlem · 4 inlägg

Jasmin Ramovic

Medlem
    Dags för nybygge! Vi behöver återkoppling samt förslag på vår planlösning som man bör tänka på osv. Det är en enplansvilla med sadeltak samt höga spets fönster i vardagsrum och kök. Husets byggyta är på 168,8m2. ALLA kommentarer är välkomna, Peace :)

2. 1
    Medlem · Stockholm · 955 inlägg

16386

Medlem
    Var är entrén? Ska man gå in i tvättstugan som också är duschrum? I vardagsrummet?
    Köket är inte godkänt - ni måste ha en arbetsyta mellan diskho och spishäll.
    Jag är osäker på om något av badrummen (om man nu ska beskriva tvättstugan som det) uppfyller reglerna om tillgänglighet men det kan andra på forumet bättre än mig.
    Ingen klädkammare eller förråd inne i huset?
    Om korridoren inte leder till entrén är den lite väl bred, men ni kanske tänkte ha någon form av möblering.
    (Ni har glömt att rita en dörr till stora sovrummet.)

• Laddar…
  3. T
    Medlem · Österbotten · 446 inlägg

Turbo_Tail

Medlem
    Vad är tanken med 15,6m3 sovrummet? "Bed without breakfast" med utomhustoalett?

4. T
    Medlem · 109 inlägg
    Hmm, helt ärligt tror jag ni har en bit kvar:
    - Ni saknar vettig hall, men den som är inritad har dedikerad yta för förvaring vilket iofs är bra
    - Jag skulle inte vilja ha dörr till hallen. När jag kommer hem vill jag gärna se ett fönster i andra änden.
    - Håll koll på tillgänglighets/byggregler
    - Varför så många dörrar ut från vardagsrum/kök?
    - I mitt tycke är tvättstugan för liten för att agera groventre, bättre då att skippa dörren om det inte finns någonstans att hantera skitiga kläder
    - Fundera på om ni vill ha ett extra mindre vardagsrum/allrum. Är guld värt när ev. barn växer upp till odrägliga tonåringar.

5. M
    Medlem · Västmanland · 596 inlägg

mattoys

Medlem
    Ska man gå in genom tvättstuga som också är toalett(utan dörr?)?
    Och sedan bär matkassarna genom hela huset?

Förvaring för badlakan, sängkläder, vinterkläder mm?

Varför inte spishällen mot en vägg så man kan ha en fläktkåpa över utan att det skymmer, som det skulle gör om den satt över den "fria" bänken i mitten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.