445 läst · 5 svar
445 läst
5 svar
Återanvända plåtar till Velux takfönster
Hej
Jag har två velux takfönster som suttit dubbelmonterade på varsin sida om en takstol. Jag tänker nu sätta in dem i taket på ett attefallshus men monterade ett och ett.
Tänker att det borde gå att återanvända mycket av infästningsdelarna men att de bör skilja sig åt i vissa avseenden vid dubbel-/enkelmontage.
Går det ens att köpa lösa delar och vad behövs i så fall kompletteras med? Eller är det vettigast att köpa två helt nya, kompletta, infästningspaket?
Jag har två velux takfönster som suttit dubbelmonterade på varsin sida om en takstol. Jag tänker nu sätta in dem i taket på ett attefallshus men monterade ett och ett.
Tänker att det borde gå att återanvända mycket av infästningsdelarna men att de bör skilja sig åt i vissa avseenden vid dubbel-/enkelmontage.
Går det ens att köpa lösa delar och vad behövs i så fall kompletteras med? Eller är det vettigast att köpa två helt nya, kompletta, infästningspaket?
Bästa svaret
Prata med din velux återförsäljare.
Ta en bild på produktetiketten.
Viktigt att meddela att dom suttit som duo men att du nu tänker sätta dom singel.
Det går att köpa delar om fönsten inte är äldre än typ 20 år. (Har glömt exakt var gränsen går)
Ta en bild på produktetiketten.
Viktigt att meddela att dom suttit som duo men att du nu tänker sätta dom singel.
Det går att köpa delar om fönsten inte är äldre än typ 20 år. (Har glömt exakt var gränsen går)
Hej igen och tack för era svar!T Tjrex skrev:
Kollade med Velux igår och det blir att köpa nya intäckningspaket. Inte konstigt men det var värt att fråga eftersom de jag tog bort ändå ser riktigt fräscha ut.
Liknande trådar
-
Återanvända gjuten plint till Gunnebostängsel
Altan & Uteplats -
Återanvända reglar till balkong?
Altan & Uteplats -
Återanvända 50 år gammal centrumkoppling till ny radiator?
Värme allmänt -
Skjutbar pooltäckning av vinterplåtar (vintertäckning till åretrunttäckning)
Altan & Uteplats -
Återanvända övertänd kamin till badtunna
Ved, Pellets, Flis