A
A AndersS skrev:
De kan väl bara låta bli att titta på TV om de tröttnat, skatten är demokratiskt beslutad av riksdagen.
Eller så fort man inte vill betala för något kan man börja begå lagbrott, förklara det?
Tycker du det ska gälla alla skatter så fort du inte anser att du har nytta av den.
Den demokratin är egentligen partets åsiker. Vi hade en representationsdemokrati en gång i tiden men det är idag partidemokrati (partet väljer vad väljarna "vill", eller ska anpassa sig till).
Så låta bli att titta kan man göra men staten stjäl andå pengarna för programmen.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
A
T Thomas' skrev:
Jag säger bara: "Vad fan får vi för pengarna?"
Vi får ett partistyre som vill kontrollera alla resurser. Det är en tidsfråga innan partiet fördelar pengarna till varje medborgare och talar om för dom vad de vill göra.
Gör dom det direkt idag så blir de bortvalda partier men det går att ta de i små steg.

A
N Nerre skrev:
Men de lägger ju ut pengar på att producera programmen, med en förhoppning om att kunna ta betalt för dem.

Får de inte in pengar så slutar de till slut producera program.

Det är ju ännu värre med de som säljer "piratlösningar". De har ju verkligen inte lagt ut ett öre, enda anledningen till att de kan ta betalt är att folk inte fattar hur man får tag på programmen gratis och de är billigare än programbolagen själva.

Frågan man får ställa sig själv här är ju: Vill du betala pengar till TV-bolagen eller vill du finansiera organiserad brottslighet?
De reglerna skulle vi kunna tillämpa på det mesta men vissa ska gynnas lite extra.

Vilka privatägda bolag menar du gynnas lite extra? Netflix? HBO? Nordic Entertainment Group? C More?

Det är de bolagen som producerar program för att tjäna pengar.

Public service producerar inte program för att tjäna pengar, utan för att främja det demokratiska klimatet.

• Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Public service producerar inte program för att tjäna pengar, utan för att främja det demokratiska klimatet.
Vänsterpropagandan som man numer tvingas betala för :mad:

• Gilla
Ganescha och 3 till
  • Laddar…
Ja, det är väl bra med en motvikt till alla högervridna kommersiella program.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vänsterpropagandan som man numer tvingas betala för :mad:
Kan du ta dagens tablå för SVT1 och tala om vilka av programmen där som är vänsterpropaganda?

• Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
T
N Nerre skrev:
Kan du ta dagens tablå för SVT1 och tala om vilka av programmen där som är vänsterpropaganda?
morgonstudion, rapport, aktuellt...

Redigerat:
  • Gilla
Ganescha och 2 till
  • Laddar…
A
N Nerre skrev:
Vilka privatägda bolag menar du gynnas lite extra? Netflix? HBO? Nordic Entertainment Group? C More?

Det är de bolagen som producerar program för att tjäna pengar.

Det är de som lever på att upphovsrättslagen finns. Utan den skulle stor del av dom försvinna och det vore inte helt fel.
Som det är nu så får de först sälja något för att sen svänga till det och få det till att det är något annat som är sålt och till slut ta tillbaka alltihop Normalt kallas sånt bedrägeri men i vissa fall är det tillåtet.
Reglerna är enligt gummiparagrafer och ändras över tid.
Om det vore rätt skulle det gälla allt och inte ha en massa specialregler.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Utan upphovsrättslagen skulle vi knappast ha några TV-serier eller filmer. Vem vill lägga miljoner på att producera sånt när man inte får betalt för det?

Det finns inga specialregler för dem. Den som äger upphovsrätten bestämmer, sen står det denna fritt att licensiera ut till andra att distribuera produktionen. Och eftersom vi har en fri marknad så får alla parter ta betalt hur mycket eller lite de vill.

Jag äger ett IP som ligger ute för piratkopiering, ser det som gratis reklam.

Även stolt att någon har crackat min mjukvara. Om ingen cracka mjukvaran hade det varit sämre betyg ;)

A
N Nerre skrev:
Utan upphovsrättslagen skulle vi knappast ha några TV-serier eller filmer. Vem vill lägga miljoner på att producera sånt när man inte får betalt för det?

Det finns inga specialregler för dem. Den som äger upphovsrätten bestämmer, sen står det denna fritt att licensiera ut till andra att distribuera produktionen. Och eftersom vi har en fri marknad så får alla parter ta betalt hur mycket eller lite de vill.

De har en helt egen lag som de får in ändringar i lite då och då så de ska kunna sälja samma sak igen och ta igen det sålda.
Brukar kallas bedrägeri men sånär partistyret. Bara de får lite pengar så kan man få diverse saker.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
A Abki skrev:
De har en helt egen lag som de får in ändringar i lite då och då så de ska kunna sälja samma sak igen och ta igen det sålda.
Jaså, vilken lag är det?

• Gilla
TowaTei
  • Laddar…
kisumisu
Är det Comhem?

Bryr mig inte så, men själv vill jag köpa en begagnat Linuxbox. Men nästan allt som är nu tillsalu gäller kabelboxar :crysmile:

Svårare än jag trodde hitta en sattelitbox.:rolleyes:

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns det folk som tittar på linjärtv fortfarande? :crysmile:
Självklart, jag vill inte se nåt speciellt utan det som sänds duger, typ repriser av Arga Snickaren eller Morden i midsomer. Vanligen vill jag bara somna när jag kollar på TV så att aktivt söka nåt går bort och det bör helst inte vara alltför intressant så att man blir sur när man somnar och missar slutet. Det har hänt det med men det var längesen nåt var så intressant så jag orkar söka upp det och kolla om. Vi har streamingtjänster för att barnen vill ha det och ibland kollar jag på nån dokumentär om tyska stridsvagnar typ.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.