Byggahus.se

Åsikter om arbetskvalitet önskas.

1. S
    Medlem Nivå 1
    Hej

Har gjort ett fotogalleri på ett kakeljobb som jag fått gjort.
    Skulle vilja ha era åsikter om vad ni tycker om detta.

http://www.simrob.eu/platt_jobb/

Tacksam för alla kommentarer.

2. J
    Medlem Nivå 15
    Ja, det där såg ju inte helt hundra ut. Känns som att du har uppmärksammat ganska väl vad som inte blev så bra, med spruckna fogar och så vidare. Men jag undrar över bilden där du skriver "stora nivåskillnader", är det badrumsgolvet? För i så fall, väljer man så stora plattor i badrum så får man nog leva med lite uppstick här och där, i synnerhet om man lägger dem i förband som ni valt.

Att det inte är byggstädat (alltså efter fogning) ser jag inga problem med om ni inte överenskommit om att byggaren ska göra detta. Det är normalt inget som plattsättaren gör.

För övrigt ligger båda golvbrunnarna för nära väggen, och det kommer upp vattenrör ur golvet vilket inte är tillåtet enligt BBV.

3. v-g
    Medlem Nivå 13
    Tapeten däremot borde de (om det är pga plattsättaren) ersätta, såklart om det inte enkelt går att tvätta bort.

Saftigt pris också får mig att aldrig vilja ta in folk.

Delvis var det verkligen ett pissigt jobb och absolut inte motsvarande fakturan. Är det samma firma som klantat sig på fallet (på fakturans nederdel).

Är lekman och skulle inte acceptera om jag själv fick till det så. Vore jag "proffs" skulle jag skämmas.

4. S
    Medlem Nivå 1
    Hur är det med hålen som är i fogen, brukar det bli så?
    Skall man inte ha "flexibel" fog i hörn och skarvar som kan röra sig?

Tack så här långt. Ge mig mer kommentarer.

5. J
    Medlem Nivå 15
    Nej, det ska inte vara så. Och jo, det ska vara mjukfog om det finns risk för rörelser.

6. S
    Medlem Nivå 4
    sitter det mjukfog vid golvbrunnarna då?

Man blir ju glad att man gjorde det själv när man ser resultatet från dessa "proffs"

7. P
    Medlem Nivå 1
    Först undrade jag hur det kom sig att ni anlitade ett sådant "skitföretag", men sedan vet jag hur svårt det är att få anlita de riktiga "proffsen" i Göteborgsområdet. För våran del slutade det med att vi fixat allt själva (el,rör,bilning,gjutning mm)det enda vi hade hjälp av var att en rörmokare fick komma och klämma ett rör då vi gjorde inbyggd duschanordning. Så jag har varit "göravis" på de som har den lyxen att andra fixar jobbet....tills man ser något som erat. Jag skulle fått spader!!!/Carina

8. B
    Medlem Nivå 11
    Det såg verkligen inte bra ut men jag är rädd att man måste acceptera detta om du inte vill chansa och driva det till domstol, det finns ingen stolthet kvar hos flertalet entreprenörer, detta är baserat på egna erfarenheter.

Tänkte jag kunde bifoga lite bilder och visar vad våra entreprenörer tycker är ok, detta är bara exempel. Det finns mer plus att de har tagit fel fogfärg i båda badrummen och lagat tätskikt, gjort rörgenomföingar utan manschett i efterhand och lagt dubbla lager klinker pga bakfall på badrummet uppe.

Dessutom har vi inte fått några kvlitetsdokument och sist sa de att det inte stod något om det i vårat avtal med dem. Har du fått kvalitetsdokument på badrummet?

Lycka Till

MvH
    Bambi

9. S
    Medlem Nivå 1
    Tack för kommentarerna.

På onsdag skall dom komma tillbaks och fixa till fogarna.

Spoon195: Nej, ingen mjukfog runt brunnarna. Skall det vara det?

peterochcarina: Spader är bara förnamnet. Höll på att bryta ihop när dom gjorde jobbet. Orkar inte skriva om det. Blir så ledsen och arg.

Bambi: Usch ja, det ser inte grannt ut. Har fått ett våtrums certifikat från firman. Om nu det gör någon nytta.

Kan nämna att när jag var hos firman idag så vidhåller dom att arbetet är mycket bra gjort och om någon annan säger annorlunda så vet dom inte vad dom pratar om.

Det man lärt sig under resans gång är att man i framtiden skall göra allt själv.

10. J
    Medlem Nivå 15
    Nix, det ska inte vara någon mjukfog runt brunnarna. Det har de i alla fall gjort rätt.