Hej, Jag vet att dessa rör innehåller asbest, i böjar o tkorsningar, tror ni det går bra om man bara lägger något ytskick över för att snygga till eller finns det risk för att det dammar då? se bilder,

jag tänker plastplåt som man sätter över modernarör samt eltejp på skarverna, så ej några stift i rören eller liknande, bara att jag drar på ett plastplåt ytskick på för att snygga till

• Rör med isolering som misstänks innehålla asbest i källarutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitfärgade rör längs en vägg och i ett takhörn som innehåller asbest.
    Skapa konto
  • Rör med potentiell asbestisolering i taket av ett renoverat rum med synliga skarvar och föreslagen plastplåt.
    Skapa konto
  • Inomhusbild av rör längs taket i ett renoveringsprojekt, material och möbler på golvet.
    Skapa konto
  • Gamla rör med isolering och asbest, böj och rörkopplingar, nära tak i ett rum.
    Skapa konto
Låter som en mycket bra lösning. Använd andningsskydd vid arbetet bara ifall om att, men så länge du inte petar i rören kan inget därifrån frigöras.

Plastplåt fungerar inte med dom långa böjarna och alla rör ska vara raka. Böjar finns i 90 och 45 grader, det går att sätta på långa böjar med, men då ska det vara proffs i stort för det, men inte snyggt. Måla dom är enklast, är det skador så linda gasbinda över skadan och måla tjockt.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
A
J jonaserik skrev:
Plastplåt fungerar inte med dom långa böjarna och alla rör ska vara raka. Böjar finns i 90 och 45 grader, det går att sätta på långa böjar med, men då ska det vara proffs i stort för det, men inte snyggt. Måla dom är enklast, är det skador så linda gasbinda över skadan och måla tjockt.
omg
Du har rätt för en gång skull!

• Haha
jonaserik och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
omg
Du har rätt för en gång skull!
Betackar mig kommentarer från ditt håll, men klart att du har fått en nagel i ögat från mig nu. Känns rätt bra på den här sidan att veta detta 🙂🙂🙂🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.