Hej, Jag vet att dessa rör innehåller asbest, i böjar o tkorsningar, tror ni det går bra om man bara lägger något ytskick över för att snygga till eller finns det risk för att det dammar då? se bilder,
jag tänker plastplåt som man sätter över modernarör samt eltejp på skarverna, så ej några stift i rören eller liknande, bara att jag drar på ett plastplåt ytskick på för att snygga till
jag tänker plastplåt som man sätter över modernarör samt eltejp på skarverna, så ej några stift i rören eller liknande, bara att jag drar på ett plastplåt ytskick på för att snygga till
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Låter som en mycket bra lösning. Använd andningsskydd vid arbetet bara ifall om att, men så länge du inte petar i rören kan inget därifrån frigöras.
Plastplåt fungerar inte med dom långa böjarna och alla rör ska vara raka. Böjar finns i 90 och 45 grader, det går att sätta på långa böjar med, men då ska det vara proffs i stort för det, men inte snyggt. Måla dom är enklast, är det skador så linda gasbinda över skadan och måla tjockt.
omgJ jonaserik skrev:
Du har rätt för en gång skull!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Kan det finnas asbest i detta ventilationsrör till gammal köksfläkt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vilken badrumsfläkt passar ovanpå gammalt 120x120 asbeströr?
Ventilation -
Rörisolering med asbest, sanering?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Vad göra med asbest i rör vid vattenmätarbyte?
Isolering -
Borttagning av ventilationsrör med asbest / eternit, rimlig kostnad?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur