Byggahus.se
  1. Byggahus.se är oberoende på konsumentens sida Regler

Asbest exponering pga oseriösa byggarbetare

1. S
    Bannad · 180 inlägg

sonabr4000

Bannad
    Så du menar med ditt inlägg att de varningar och förbud som tillkommit genom forskning och expertis bl.a. framtaget genom cancermedicinska erfarenheter bara är strunt??
    Du vet naturligtvis mycket mer än de..:crysmile:

• Laddar…
  2. S
    Medlem · Västernorrland · 7 512 inlägg

Stefan1972

Medlem
    det har jag aldrig sagt men reglerna gäller ju som sagt mest de som arbetar med det. Skulle man dra alla över en kam och det vore så pass farligt så skulle ingen få hantera det och vi fick sätta jorden i karantän och flytta till en annan planet........Det är ju fortfarande proportionerna det handlar om, allt vinklas helt fel när gemene man tror att det är så pass farligt när yrkesmänniskor tvingas till den säkerhetsutrustning de har.

• Laddar…
  3. M
    Medlem · 27 inlägg

Mangebang

Medlem
    Orsaker till lungcancer: rökning, asbest och mer (lakareol.com) "Medan någon som röker ett paket cigaretter per dag riskerar att utveckla lungcancer som är 25 gånger högre än en icke-rökare" och
    "Asbestarbetare som inte röker har en femfaldig större risk att utveckla lungcancer än icke-rökare" och
    "asbestarbetare som röker har en risk som är 50 till 90 gånger större än icke-rökare."
    Man tillåter rökning men förbjuder asbest. Tillämpning av beslutsunderlaget inte helt logiskt.,

• Laddar…
  4. S
    Medlem · Västernorrland · 7 512 inlägg

Stefan1972

Medlem
    nä men skriv att varje cigarett innehåller en asbest partikel och du ska se att alla slutar röka i ett nafs............:cool:

• Laddar…
  5. imported_Benno
    Medlem · Korpilombolo · 2 093 inlägg

imported_Benno

Medlem
  6. Benny Hertz
    Medlem · 14 inlägg

Benny Hertz

Medlem
    Du får lämna till återvinningen som privat person.slå in i byggplast o tejpa prata med personalen så visar dom vart du skall lämna

• Laddar…
  7. H
    Medlem · 8 inlägg

HenkeAls

Medlem
    Det är typiskt för detta tramsande med att "sila mygg och svälja kameler"! Under pandemins värsta hysteri kunde man ofta se folk som gick ut tog av sig munskydd och stod och råkade! Ointelligentare uppförande får man leta efter. Jag skrev till flera politiker under pandemin och föreslog att de skulle lägga förslag i riksdagen att helt förbjuda rökning då denna årligen orsakar lika många dödsfall som Corona totalt gjort. Inga politiker svarade ens....

• Laddar…
  8. P
    Renoveringsnovis · skaraborg · 275 inlägg

Pippi Viktualia

Renoveringsnovis
    Lugnande medicin eller lyckopiller är ju inte så bra det heller för kroppen på den enskilda personen men det är klart det ser ju inte du.

9. Bananskalare
    Allvetare · 1 924 inlägg
    tja jag är en proffsknaprare äter lyckopiller så andra slipper. Jag har inte hört något om att min kropp påverkats. då har jag käkat i 15år.
    Men alla läkemedel påverkar kroppen. Men jag tvekar inte om jag säger jag slutar inte.
    något som får mig och samt att jag kan säga psykfall

10. Benny Hertz
    Medlem · 14 inlägg

Benny Hertz

Medlem
    Asbestarbetare har skyddsutrustning vid arbete med Asbest så risken är inte så stor som det skrivs här

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.