Byggahus.se

ARN: Fuktskadad bänkskiva var köksföretagets fel

1. Redaktionen
    På konsumentens sida Nivå 9
    • Svara
  2. torbeno
    Husägare · Nivå 12
    Min uppfattning är att alu-tejp väldigt sällan monteras vid diskhon. Kommer detta bli prejudicerande nu eller?

• Svara
  3. G
    Allvetare · Nivå 5
    Aldrig heller hört om detta!

• Svara
  4. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Nej har aldrig monterat alu tejp runt diskho och det skulle för den delen inte hjälpa heller.
    Brukligt att ta på silikon på kapad yta runt diskho

• Laddar…
    • Svara
  5. H
    Moderator · Nivå 25
    Jag blev lite undrande när jag läste. AL tejpen är väl till för att inte ånga skall tränga upp från diskmaskinen och komma igenom den inte helt täta undersidan, trodde jag.

Vid en diskho skall det dels inte komma vatten på undersidan av skivan, dels finns där inget ångtryck.

För mig låter det mer som att något blivit fel vid monteringen av hon, så att vatten kunnat tränga ned. Då är det bra med silikon på den sågade kanten. Men det är ju bara hängslen och livrem, det skall inte komma vatten där om hon är korrekt monterad.

• Laddar…
    • Svara
  6. T
    Lösvirkesbyggare · Nivå 13
    Nej något har blir galet alutejp brukar ibland monteras vid tex häll vet ej om det har med värmen att göra samt vid diskmaskin för ångan.

• Svara
  7. D
    Medlem Nivå 1
    ARN har ingen beslutanderätt. Det är endast rekommendationer, men de flesta väljer att följa deras råd eftersom de inte vill hamna på svarta listan.

Det är bara domar i de högsta domstolarna som är prejudicerande.

• Svara
  8. torbeno
    Husägare · Nivå 12
    Bra. Jag tycker att ARN flera gånger har tagit en del tveksamma och inkonsekventa beslut. Skönt att de inte är prejudicerande då :)

• Svara