Byggahus.se

Arkitekt och lösvirkesbyggare i Uppsala?

1. N
    Medlem · 97 inlägg

niklasl

Medlem
    I min jakt på det perfekta huset tänkte jag nu kolla upp arkitektritat och lösvirkesbyggt.

Nån som har tips på arkitekt och lösvirkesbyggare med goda referenser i närheten av Uppsala? Gärna med ekologisk profil (gillar inte plast...). Även intressant med tips på vem man inte ska anlita... ;)

2. K
    Medlem · 1 inlägg

kasper

Medlem

Re: Arkitekt och lösvirkesbyggare i Uppsala?

Hej Niklas,

Ett sätt att hitta arkitekter och se deras referenser är att söka på www.arkitekt.nu

En snabb sökning på uppsala ger

HS Arkitektkontor
    Box 90, 74122 Knivsta
    Besöksadress: Apoteksvägen 13E
    tel 018-341647, fax 018-341620
    jasonarne@uppsala.mail.telia.com

Zidén Arkitektur
    Torsgatan 18, 75313 Uppsala
    tel 018-501141, fax 018-555081
    info@ziden.se, www.ziden.se

Camitz & Camitz AB
    Torsgatan 18, 75313 Uppsala
    tel 018-556985, fax 018-555081
    kerstin@camitz.se

Personligen har jag änsålänge inga kontakter i uppsala.

Lycka till!

/kasper lennquist

3. N
    Medlem · 97 inlägg

niklasl

Medlem

Tack för svaret, Kasper, men det var inte riktigt vad jag var ute efter.
    Tänkte att någon kanske byggt arkitektritat och lösvirke, och därför kunde tipsa om en lyckad kombination av sådana företag.
    Arkitekterna i Uppsala verkar lite blyga, endast tre är ju med påå www.arkitekt.se, medan en sökning på t.ex. eniro.se ger 56 träffar i samma område.

Min fråga stod ursprungligen under en annan rubrik, "Hustillverkare" under "Referenser - dela erfarenheter av olika företag". Funderade på Arkitektritat först men valde Hustillverkare eftersom det jag var ute efter var just referenser av både arkitekt o tillverkare.
    Vet inte riktigt varför Marlene flyttade mitt inlägg, men det är ju hon som bestämmer... ;)

4. Betina
    Medlem · Öregrund · 153 inlägg

Betina

Medlem

Niklas L.
    Jag kan rekomendera Björn Nilsson Arkitektkontor, Pelikanbacken 5 740 71 Öregrund, 0173-302 25. Han ritar hus med naturmaterial och gillar den gamla stilen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.