Någon som har koll på om man kan få tag på mammasnickarbyxor någonstans? Inte bara hängselbyxor alltså, utan med alla de där fiffiga små fickorna överallt. Jag flyttar liksom in i mina inför varje moment, så har man koll på var rätt spik är och var man ska stoppa tumstocken.

Kan väl till nöds funka med ett par arbetsbyxor i hängselmodell i större storlek också kanske.

Men finns det riktiga att få tag på?

Har aldrig sett några men skicka ett mail till tex Blåkläder....

Provat att kombinera hängselbyxor med ett bra verktygsbälte eller utilikilt. En bra väst kan också hjälpa.

Ja, en väst skulle kunna funka! Man kan väl bära den uppknäppt på slutet i värsta fall.
Kilten har midja (och det har i allt mindre grad inte jag) så det är nog svårare.

Jag har mailat Blåkläder, om inte annat så är det ju bra att informera om behovet...

Hemmakatten
Detta är ju ett utmärkt affärstillfälle för dig att själv designa arbetskläder för blivande mammor. Behovet kommer garanterat att öka framöver. Du kan antingen låta tillverka själv eller sälja designen till Fristads, Blåkläder m.fl.

Väst är inte dumt.

Nu är jag förvisso kille osv men körde mycket med en moddad fiskarväst när jag drog nätverk. Den var lite kortare än snickarvästar och det passade mig bra.
Sen det praktiska med att bara hänga av sig västen om man skulle iväg på lunch eller så

Jag har en snickarväst från jula som jag använder ibland, den är trevlig och inte så dyr. :)

Ska till barnvagnsaffären med tumstocken och mäta innermått på barnvagnar idag, passar på att titta in på Jula och köper väst och kanske ett par hängselbyxor samtidigt.

Designa kläder låter intressant, men hamnar kanske inte lika högt på prioriteringslistan som att färdigställa 80 kvadratmeter tillbyggnad tillräckligt för att ha någonstans att ställa en barnsäng :-)!

• Gilla
CM1234
  • Laddar…
Väst är jättebra och mjukisbyxor och verktygsbälte som man har käckt på höften. Drar man åt ordentligt får man stöd för bäckenet också. Vi startade vårt bygge 2008 och jag har genomgått 2 graviditeter under den tyngsta delen av bygget.

Västen är inköpt, samt även hängselbyxor! Jag tror det kommer att fungera jättebra, utan annan förlust än lite värdighet :-)!
Bröstlappen på hängselbyxorna skulle kunna gömma stäven på Titanic...
Men det går att korta hängslena så att att grenen hamnar på en hyfsad nivå, och benen klipper jag av helt enkelt.

heheh nu är ju detta några år sedan, men tänker om det är fler som hittar den här tråden så.. numera finns det arbetsbyxor för gravida, alltså "gravidbyxor" som riktiga midjebyxor från ett nytt märke som heter Operose. De gör bara arbetskläder för kvinnor.

• Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.