Hej
Jag har en sticksåg modell AEG med snabbfäste som på min modell kallas "fix tec"
Sågarna är modell T tror jag det heter.
Nåväl: fästet på sågen verkar inte fungera, Det spänner inte runt ett helt 1/4 varv som jag tror det borde.
Jag har ingen bruksanvisning.
Sågfästet stannar efter ca 20 grader vridning men skall väl fortsätta hela 45 grader enligt bilden??
Är det fel?
mvh
Magnus
Jag har en sticksåg modell AEG med snabbfäste som på min modell kallas "fix tec"
Sågarna är modell T tror jag det heter.
Nåväl: fästet på sågen verkar inte fungera, Det spänner inte runt ett helt 1/4 varv som jag tror det borde.
Jag har ingen bruksanvisning.
Sågfästet stannar efter ca 20 grader vridning men skall väl fortsätta hela 45 grader enligt bilden??
Är det fel?
mvh
Magnus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Har du problem med att bladen inte sitter kvar? Jag tror det där är rätt, kan inte påminna mig att någon av mina sticksågar (ingen AEG men väl Bosch, Makita & Festool) låser med ett helt 1/4 varv (90grader)
/U
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Då tror jag det är rätt, och om något är det bladstyrningen du borde sikta in dig på, dock sällan de går att justera men ev byta rullen om den är väldigt sliten - tyvärr är dessa sällan så exakta, bara på de allra fetaste sågarna man kan mata på hårt och ändå få vettigt raka snitt...
Kan försöka komma ihåg att fota mina sågar för att se hur fästet ser ut vid tillfällle...
/U
Kan försöka komma ihåg att fota mina sågar för att se hur fästet ser ut vid tillfällle...
/U
Bästa svaret
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
Du behöver nog inte vara orolig, så här ser mina sticksågar ut (I ordning: Bosch, makita, festool):
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har någon varit med om att golvfästet till en duschdörr har gått av?
Badrum -
Hur får jag fast duschblandaren på vatettefästet? Behövs silen?
Badrum -
Hur förvarar ni sticksågsblad?
Verktyg & Maskiner -
Vad är skillnaden på Makitas 18V sticksågar egentligen?
Verktyg & Maskiner -
Hur får jag loss. det gamla Mora blandarfästet?
Badrum