Tjena!

Ska ta ett ryck i garaget och göra om det till pingis/lekrum.

plattan är gjuten för ca 20 år sen och troligen målad då också. Golvvärme i plattan.

Går det att säga utifrån bilden att detta är epoxifärg? Färgen känns hård och är lite glansig. Det verkar sitta ordentligt.

skulle vilja måla det grått tror jag. Vad har jag för alternativ till att slipa bort allting och måla på nytt? Går det att måla över? Vill helst inte överarbeta då det bara blir ett lekrum

tacksam för svar!

• Glansig, möjligtvis epoximålad betongplatta med fläckar och små sprickor i ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Åsa Lund
Lägg in en stor matta åt barnen att leka på

T
Näst intill omöjligt att avgöra från bilden, men hur vanligt var epoxifärg för ca 20 år sedan? Kan det vara rimligt? Om det bara skall användas som lekrum så skulle jag ha övervägt att dra på en primer för att sedan använda t.ex. Biltemas 2-komp golvfärg. Finns det ojämnheter så slipa först!

https://epoxibutiken.se/produkt/handslip-foer-betong/

Det är inte orimligt att det kan vara epoxifärg. Det var nog lika vanligt/ovanligt då som nu. Jag vet att det användes i källarutrymmen i min bostadsrättsförening i mitten av 80 talet, och det var inget revolutionerande nytt då heller.

Epoxi användes redan på 60-talet. Du behöver bara tvätta rent o matta ner ytan o måla med valfri färg beroende på vilket slitage du har eftersom ytan inte är sugande behövs ingen primer.

Matta ner genom att slipa lätt

Bo arnold Bo arnold skrev:
Matta ner genom att slipa lätt
Ok! Jag ordnar lämplig färg och testar på en liten yta. Tack för svar!

Åsa Lund
Och en mjuk matta för barnen att sitta på så det inte blir så kallt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.