Tjena!
Ska ta ett ryck i garaget och göra om det till pingis/lekrum.
plattan är gjuten för ca 20 år sen och troligen målad då också. Golvvärme i plattan.
Går det att säga utifrån bilden att detta är epoxifärg? Färgen känns hård och är lite glansig. Det verkar sitta ordentligt.
skulle vilja måla det grått tror jag. Vad har jag för alternativ till att slipa bort allting och måla på nytt? Går det att måla över? Vill helst inte överarbeta då det bara blir ett lekrum
tacksam för svar!
Ska ta ett ryck i garaget och göra om det till pingis/lekrum.
plattan är gjuten för ca 20 år sen och troligen målad då också. Golvvärme i plattan.
Går det att säga utifrån bilden att detta är epoxifärg? Färgen känns hård och är lite glansig. Det verkar sitta ordentligt.
skulle vilja måla det grått tror jag. Vad har jag för alternativ till att slipa bort allting och måla på nytt? Går det att måla över? Vill helst inte överarbeta då det bara blir ett lekrum
tacksam för svar!
Näst intill omöjligt att avgöra från bilden, men hur vanligt var epoxifärg för ca 20 år sedan? Kan det vara rimligt? Om det bara skall användas som lekrum så skulle jag ha övervägt att dra på en primer för att sedan använda t.ex. Biltemas 2-komp golvfärg. Finns det ojämnheter så slipa först!
https://epoxibutiken.se/produkt/handslip-foer-betong/
https://epoxibutiken.se/produkt/handslip-foer-betong/
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Det är inte orimligt att det kan vara epoxifärg. Det var nog lika vanligt/ovanligt då som nu. Jag vet att det användes i källarutrymmen i min bostadsrättsförening i mitten av 80 talet, och det var inget revolutionerande nytt då heller.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad kan detta vara klibbiga fläckar i taket
Hemma hos -
Varför är det kopplat på detta sätt i en vridströmbrytare?
El -
Är detta en bärande pelare vid trappen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för material/typ av skiva?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är detta för installation i anslutning till platta?
Grund & Markarbeten