Har ett element som är kallt. Det är luftat och jag har motionerat reglerventilen. Misstänker att returventilen är för strypt, men när jag lättar på 'locket' så flödar det vatten, inte bara några droppar... Lockets gäng är tätat med lin...
Är det en returventil eller bara en T-koppling undrar jag nu. Tyvärr är det målat så det är svårt att tyda en ev märkning.
Vad säger ni? Är det en ventil och är det då normalt att det rinner vatten redan innan man gängat av locket.
Är det en returventil eller bara en T-koppling undrar jag nu. Tyvärr är det målat så det är svårt att tyda en ev märkning.
Vad säger ni? Är det en ventil och är det då normalt att det rinner vatten redan innan man gängat av locket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack, bra tips!
Ja, troligen har ingen rört denna sedan installationen på 60-talet... Så käglan kanske har fastnat... Det märker jag när jag provar att demontera igen...
Borde jag ha ngn reservdel hemma för säkerhets skull? Lin och gängtejp finns, men nått annat?
Ja, troligen har ingen rört denna sedan installationen på 60-talet... Så käglan kanske har fastnat... Det märker jag när jag provar att demontera igen...
Borde jag ha ngn reservdel hemma för säkerhets skull? Lin och gängtejp finns, men nått annat?
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden