Har precis gjort om badrummet och är jättenöjd så det är inget jag kommer bråka med hantverkarna om, men jag upptäckte att ungefär var tredje kakelplatta (60*30) är lite konkav i ena hörnet vilket ger lite intryck av att de sitter skevt. Resten av plattan ser rak ut och det är en tydlig böj på sista 2-3cm av hörnet så jag tror inte det är något fel på monteringen.
Så jag undrar mest om det är rimligt att det är så (kanske blir så när det är så stora plattor och sorten jag köpte) eller om jag haft otur med kakelplattorna jag fick av butiken.. 🫠 Hade ni sagt till butiken? Ser ju mer levande ut om man ska se det positivt..

• En kakelvägg med en kakelplatta som är konkav i ena hörnet, markerad med en röd pil mot en grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett hörn med gråa kakelplattor där övre hörnet av en platta är något böjt, vilket ger ett skevt intryck i badrummet.
    Skapa konto
  • Närbild av kakelplatta med konkavt hörn i badrum, som ger intryck av att plattorna sitter skevt.
    Skapa konto
  • Kakelplattor i ett badrum med en röd pil som pekar på ett konkavt hörn på en platta. Plattorna är ljusgrå och rektangulära.
    Skapa konto
F Fannt skrev:
Har precis gjort om badrummet och är jättenöjd så det är inget jag kommer bråka med hantverkarna om, men jag upptäckte att ungefär var tredje kakelplatta (60*30) är lite konkav i ena hörnet vilket ger lite intryck av att de sitter skevt. Resten av plattan ser rak ut och det är en tydlig böj på sista 2-3cm av hörnet så jag tror inte det är något fel på monteringen.
Så jag undrar mest om det är rimligt att det är så (kanske blir så när det är så stora plattor och sorten jag köpte) eller om jag haft otur med kakelplattorna jag fick av butiken.. 🫠 Hade ni sagt till butiken? Ser ju mer levande ut om man ska se det positivt..
Vad jag har förstått så är "skevheten" kopplad med kvaliteten på kaklet. Sen så är det nog väldigt vanlig att det är skevt till olika grad. Det är ingen tillfällighet varför större plattor inte läggs halv över halv (ser inte klokt ut ifall plattorna är skeva). Jag är dock ingen plattsättare så det är fritt fram och rätta mig för dom som vet 😉.

• Gilla
Fannt
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.