Hej!
Vi har en typ av påk gjord svarvad i trä som jag undrar vad det kan vara för något och vad den kan tänkas ha använts till. Den var nära på att åka in i brasan idag men jag kände att jag inte riktigt hade hjärta. Någon som vet vad det kan tänkas vara och om den kan ha använts till något särskilt?
Vi har en typ av påk gjord svarvad i trä som jag undrar vad det kan vara för något och vad den kan tänkas ha använts till. Den var nära på att åka in i brasan idag men jag kände att jag inte riktigt hade hjärta. Någon som vet vad det kan tänkas vara och om den kan ha använts till något särskilt?
Om jag inte har helt del i minnet så har du rätt. Och någon sådan finns inte i modernare familjer ( ungdomar kallar jag dem som inte fyllt 50. Nu ska det bara köpas nytt och inte lagas som man gjorde förr, det finns inget intresse eller kunskap för att laga textiler hos de flesta. Bara dom som är uppfödda i naturen ( nu inte ute under bar himmel ) kan.a.o.f skrev:
Jag är uppvuxen fattigt (och är verkligen ungdom enligt dina mått mätt, tack förrestenJ jonaserik skrev:Om jag inte har helt del i minnet så har du rätt. Och någon sådan finns inte i modernare familjer ( ungdomar kallar jag dem som inte fyllt 50. Nu ska det bara köpas nytt och inte lagas som man gjorde förr, det finns inget intresse eller kunskap för att laga textiler hos de flesta. Bara dom som är uppfödda i naturen ( nu inte ute under bar himmel ) kan.
Och hör och häpna, jag är uppvuxen i lägenhet..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Någon som kan rekommendera en bra takläggare i Norrtäljeområdet?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Är det någon som har erfarenhet av höga skjutglaspartier för uterum?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Någon som vet vad detta kan ha varit?
Grund & Markarbeten -
Är det någon som byggt nytt hus med valsjöhus ?
Hustillverkare