Kan någon se om det är blåbetong i de bifogade bilderna? Om inte, vad är det? Huset har mätts för radon utan utslag men huset var tilläggsisolerat med plast på insidan så kanske det har skyddat?
Tack på förhand
Tack på förhand
Svårt att säga, någon form av lättbetong är det ju, men just färg är ju svårt att fång med kamera då både färg, ljus och betraktarens skärm behöver stämma för att väl representera vad du ser. Min uppfattning var att det jag själv klassade som blåbetong här hemma var lättbetong block som var betydligt mer i nyansen blå. Så om jag var tvungen att gissa hade jag sagt nej det där är inte det. Vill du vara säker försök få tag på en geigermätare.
Jag är inte ens säker att det är lättbetong där. Det svartgråa längst in ser ut som lecablock eller kanske slaggplatta, den är såpass grov. Ovanpå det skulle jag gissa att det är ett lager puts.
Om du har gjort en (korrekt) radonmätning så kan du ta det lugnt. Det är inte troligt att ett lager plast har skyddat så bra. Däremot är det som vanligt rekommenderat med ett vettigt andningsskydd när man river.
Om du har gjort en (korrekt) radonmätning så kan du ta det lugnt. Det är inte troligt att ett lager plast har skyddat så bra. Däremot är det som vanligt rekommenderat med ett vettigt andningsskydd när man river.
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Håller med, ser mer ut som puts på leca... Sen lurar ju att det är målade vita rektanglar på putsen en att tro att det är någon märklig platta... 🙃tommib skrev:
Jag är inte ens säker att det är lättbetong där. Det svartgråa längst in ser ut som lecablock eller kanske slaggplatta, den är såpass grov. Ovanpå det skulle jag gissa att det är ett lager puts.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden