960 läst ·
8 svar
960 läst
8 svar
Är Beckers Perfekt och Beckers Perfekt+ samma färg?
Den produkt som heter Perfekt Fönster & Snickeri Plus är baserad på alkyd. Den anges vara något annorlunda jämfört med produkten som hette Perfekt Fönster & Snickeri:
"Nu är vår bästa fönster- och snickerifärg ännu bättre! Perfekt Fönster & Snickeri Plus har en förbättrad kulör- och glanshållning, torkar snabbt och ger fönster och snickerier maximalt skydd."
https://beckers.se/produkter/perfekt-fonster-snickeri-plus
"Nu är vår bästa fönster- och snickerifärg ännu bättre! Perfekt Fönster & Snickeri Plus har en förbättrad kulör- och glanshållning, torkar snabbt och ger fönster och snickerier maximalt skydd."
https://beckers.se/produkter/perfekt-fonster-snickeri-plus
Ja det känns rimligt och speciellt när Beckers själva skriver det på sin sajt. Jag var dock förbi en annan Bauhaus idag och även där menade de att den fönsterfärg de säljer som ”Perfekt” är samma färg som tidigare hette ”Perfekt Plus”. Har mailat Beckers så får vi se vad er säger. Uppdaterar här i tråden.Claes Sörmland skrev:
Den produkt som heter Perfekt Fönster & Snickeri Plus är baserad på alkyd. Den anges vara något annorlunda jämfört med produkten som hette Perfekt Fönster & Snickeri:
[länk]
Jag är lite i tidsnöd och som jag förstått det kräver linoljefärg lite längre torktid (och fler lager?). Har inte linoljefärg på några snickerier i övrigt så det tar emot lite att byta ”system”. Vad är anledningen till att du väljer linoljefärg istället för t.ex. Perfekt Plus?F fribygg skrev:
Nu fick jag svar från Beckers, det är tydligen samma färg precis som Bauhaus sa. Minst sagt förvirrande då det ju åtminstone tidigare verkar ha varit olika färger.
”Ja detta stämmer att det är samma formula. det som skiljer dessa burkar är att det
är olika vita kulörer på dessa på bilden.”
”Ja detta stämmer att det är samma formula. det som skiljer dessa burkar är att det
är olika vita kulörer på dessa på bilden.”
Jag har själv stått och kollat på dom där och det står ju olika torktid på burkarna. Det finns också burkar med olika kulör och du verkar ha frågat skillnad på två burkar med olika kulör.P Peter321 skrev:
Ja, det var för att jag tänkte jämföra utevit med vanlig vit. Vill minnas att de två burkarna hade samma torktid etc.aspa-hasse skrev:
Min följdfråga till Beckers var:
”När det gäller fönsterfärg så är det då alltså samma formula oavsett om det står Perfekt eller Perfekt+ på burken?”
Svaret jag fick var ”japp”.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var skulle den perfekta platsen för laddstationen vara ?
Robotgräsklippare -
Hur rättar jag till ny dörrkarm som hamnade "nästan" perfekt i väggen
Utbyggnad och tillbyggnad -
Fasadfärg Beckers Perfekt Fasad Plus (Grå/Berg 013/S 2502-Y) - Örebro
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Beckers Perfekt alkydoljefärg
Fasad -
Beckers Perfekt-Tips på butik i södra Stockholm som säljer denna färgserien
Färg, Måla & Tapetsera