1 812 läst · 7 svar
2k läst
7 svar
Applicera våtrumsskikt och kakel - är det svårt att göra själv?
Hej,
Renoveringen av gästtoan avstannade halvvägs. Nya väggar, tak och golv med golvvärme är klart, all el och alla rör är dragna.
Det som saknas är följaktligen fuktspärr, kakel och klinker (förutom inredningen såklart).
Så, min fråga är hur svårt det kan vara att själv lägga på fuktspärr? Jag har hittat ett system från Kiilto vilket verkar innebära att pensla på en komponent, sedan ytterligare en (K1 och K2) och att komplettera med hörn, remsor och manschetter.
Tips och erfarenheter mottages med stor tacksamhet!
Renoveringen av gästtoan avstannade halvvägs. Nya väggar, tak och golv med golvvärme är klart, all el och alla rör är dragna.
Det som saknas är följaktligen fuktspärr, kakel och klinker (förutom inredningen såklart).
Så, min fråga är hur svårt det kan vara att själv lägga på fuktspärr? Jag har hittat ett system från Kiilto vilket verkar innebära att pensla på en komponent, sedan ytterligare en (K1 och K2) och att komplettera med hörn, remsor och manschetter.
Tips och erfarenheter mottages med stor tacksamhet!

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Läs bara väldigt noga alla regler från BKR och alla instruktioner/anvisningar från alla tillverkare av de produkter du köper och följ dem slaviskt. Dusch i ett rum på 2 kvm då gäller det att tänka lite extra på elen också så att den inte kommer för nära (120 cm) duschmunstycket.