Jag tänkte ge mig på att byta duschblandaren i ett av badrummen här hemma. Just nu sitter en blandare med cc150 och den nya är cc160. Dock är det cc160 på rören som kommer ut ur väggen och väggplattan har excenterkoppling (är det rätt term?) som gör att jag kan ansluta min cc150 blandare. Den nya blandaren är en Mora MMIX
Nu till frågan, kan jag bara skruva av excenterkopplingarna (markerat med rött i bilden) och koppla på den nya blandaren på "det som är kvar" eller behöver jag någonting annat för att det ska funka?
Tänkte att jag frågar här innan jag skruvar av allt och märker att jag saknar nått 😄
Nu till frågan, kan jag bara skruva av excenterkopplingarna (markerat med rött i bilden) och koppla på den nya blandaren på "det som är kvar" eller behöver jag någonting annat för att det ska funka?
Tänkte att jag frågar här innan jag skruvar av allt och märker att jag saknar nått 😄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Yes, får bli till att testa nu i helgen. Återkommer här i tråden kring utfallet så kanske det kan hjälpa nästa person som står inför samma 😀nino skrev:
Jepp, bara en huvudkran, men ingen mins en fegis 😆BirgitS skrev:
Jag gjorde bytet idag och jag kunde återanvända väggbrickan utan några extra "delar", så allt gick bra. Dock var vvs-skruven som fäste den gamla takduschen i väggen för tjock för det nya fästet så måste iväg imorgon och inhandla ny skruv.
Liknande trådar
-
Praxis att använda samma märke av uttag/brytare vid nyrenovering?
El -
Hur plantera om avenbokhäck och återanvända samma plantor
Häckar, Buskar & Träd -
Hur lång tid får man använda komplementbyggnad som gäststuga till en och samma gäst?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan bådas ROT-avdrag användas för samma faktura?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Använda samma Gnd till olika volt
El