1 910 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Använda packning i plan-koppling
Jag har en badrumsfördelare från Vatette som jag ska ansluta till en blandare med 3/8-gänga. Badrumsfördelaren från Vatette är ju anpassad för klämringskoppling och har mått dy 15 (G1/2). För att få en övergång till G 3/8 har jag köpt denna nippel från Rinkaby. Jag köpte även med Vatettes planadapter då jag hade en förhoppning om att nippeln skulle inkludera en packning.
Är det godkänt att köpa en packning från valfri leverantör och stoppa i kopplingen eller bör jag köra med lin och pasta? Det är ju egentligen inga problem att använda lin men kopplingen sitter synligt och det ser ju lite tacky ut när det sticker fram lin ur en koppling tycker jag.
Är det godkänt att köpa en packning från valfri leverantör och stoppa i kopplingen eller bör jag köra med lin och pasta? Det är ju egentligen inga problem att använda lin men kopplingen sitter synligt och det ser ju lite tacky ut när det sticker fram lin ur en koppling tycker jag.
Bästa svaret

Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 15 581 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 15 581 inlägg
Illa vald lösning på problemet.
En korrekt lösning är 15mm Vatette Dubbelmutter + Vatette 15x10 Rak Koppling.
Kasta/spara alla muttrar på den raka kopplingen och dra ihop.
Under 10mm änden döljer sig en slät yta perfekt att dra din lekande mutter med packning från blandaren på!

En korrekt lösning är 15mm Vatette Dubbelmutter + Vatette 15x10 Rak Koppling.
Kasta/spara alla muttrar på den raka kopplingen och dra ihop.
Under 10mm änden döljer sig en slät yta perfekt att dra din lekande mutter med packning från blandaren på!
Liknande trådar
-
Byta packning duschblandare
Vatten & Avlopp -
Kan man använda ek som virke i lavarna?
Bastu -
"Ankarmassa K2 Fix" Är den okej att använda nu för att förankra stolpskor? (Bild finns)
Byggmaterial & Byggteknik -
Använda packning mellan duschblandare och vägganslutning?
Vatten & Avlopp -
När använda packning och när lin och pasta/gängtejp PEM/PRK
Vatten & Avlopp